زمان عرضه خودرو ری‌را اعلام شد

معاون تحقیقات گروه خودروسازی ایران خودرو از مشخص شدن زمان عرضه خودرو ری‌را خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رادمنش معاون تحقیقات شرکت ایران خودرو در نشست خبری گفت: این محصول (خودور ری‌را) دارای موتور EF۷P TC است که یک موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ بوده و جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل به شمار می‌رود؛ در ضمن این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

او افزود: هدف گروه صنعتی ایران خودرو صادرات برندهای این شرکت به اقصی نقاط کشورهای محتلف است، به طور کلی با تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های طراحی و توسعه محصول، ری‌را به عنوان اولین کراس‌ اوور ملی، با تاییدیه سازمان استاندارد آماده شماره‌گذاری شده است.

رادمنش اضافه کرد: عرضه ری‌را با اجرای مراحل کیفی سازی، به زودی در مدار تولید انبوه ایران‌خودرو قرار خواهد گرفت.

معاون تحقیقات ایران خودرو تصریح کرد: ری‌را قابلیت ارتقاء به استانداردهای بین‌المللی آینده را نیز دارا است و بر اساس آخرین آزمون‌های تصادف از روبه‌رو، جانبی و عقب که در مرکز تست اروپایی انجام شده، این خودرو ایمن‌ترین محصول ساخت داخل به حساب می‌آید.

رادمنش بیان کرد: به طور کلی ۶۹ درصد قطعات ای پی استفاده شده در خودرو ری‌را داخلی و مابقی وارداتی است که قصد داریم مابقی قطعات را نیز داخلی سازی کنیم. صنعتی سازی پروژه در ماژول‌های مختلف با صرف بودجه‌ای برابر ۱.۵ همت به علاوه ۴۶.۵ میلیون یورو انجام شده است.

او افزود: تولید این خودرو ۲۰ دستگاه در ساعت خواهد بود و در حال حاضر تمامی خطوط آماده شروع تولید انبوه می‌باشند و از نیمه دوم امسال این خودرو وارد بازار خواهد شد.

به گفته معاون تحقیقات ایران خودرو، خودرو ری‌را جزء با کیفیت‌ترین خودروهای کشور از تمامی لحاظ است.

او تصریح کرد: استفاده از دوربین و رادار در خودروهای اروپایی استفاده می‌شود و در حال حاضر ما قادر به اجرای آن نیستیم ولی برای به روز کردن خودروهای خود به خودروهای اروپایی برنامه داریم، همچنین برقی سازی تارا هیبرید هم در دستور کار است به طوری که ۴۲۰ کیلومتر مسافت را از طریق برق طی خواهد کرد.

معاون تحقیقات ایران خودرو اضافه کرد: بیشتر وابستگی ما برق الکترونیک است و ظرف ۶ ماه آینده این ۳۰ درصد وابستگی قطعات محصول خودرو ری‌را کاهش می‌یابد و سیاست اصلی ایران خودرو افزایش کیفیت خودروهای این شرکت است.

رادمنش گفت: فرایند قیمت گذاری ری‌را براساس قواعد انجام خواهد شد به طوری که این خودرو با خودروهای وارداتی قابل رقابت است ولی مستندات به مراجع ارسال شده است و امیدواریم تا هفته آینده قیمت این خودرو مشخص شود.

کد خبر: 1236039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =