یورو ۲۰۲۴ / ترکیب احتمالی فرانسه و اسپانیا

اولین دیدار نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) امشب از ساعت ۲۲:۳۰ بین تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، اولین دیدار مرحله نیمه‌نهایی هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) امشب از ساعت ۲۲:۳۰ بین تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ آلمان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برنامه مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ اعلام شد

ماتادورها بی‌تردید در مرحله گروهی چشم‌نوازترین فوتبال را ارائه و با کسب ۹ امتیاز بالاتر از ایتالیا، کرواسی و آلبانی جواز صعود را کسب کردند. شاگردان لوئیس دلافوئنته در یک هشتم نهایی قرعه‌ای نسبتا آسان داشتند و مقتدرانه موفق شدند با برتری ۳ بر یک مقابل گرجستان راهی یک چهارم شوند.

اسپانیا در مرحله یک چهارم در یک فینال زودهنگام موفق شد به سختی از سد میزبان این رقابت‌ها یعنی تیم ملی آلمان با برتری ۲ بر یک عبور کند و حالا باید شاهد یک فینال زودهنگام دیگر در نیمه نهایی باشیم.

فرانسه نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه آسان‌تری نسبت به اسپانیا قرار داشت. خروس‌ها موفق شدند با ۵ امتیاز در گروه D این رقابت‌ها بعد از سوییس و بالاتر از هلند و لهستان به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

شاگردان دیدیه دشان در مرحله یک هشتم قرعه سختی داشتند و باید برای رسیدن به جمع ۸ تیم برتر از سد تیم ملی بلژیک عبور می‌کردند. یاران امباپه به لطف گل به خودی یان فرتونگن در دقایق پایانی توانستند جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را کسب کنند.

فرانسه در مرحله یک چهارم نیز موفق شد با عبور از تیم ملی پرتغال در ضربات پنالتی به سختی راهی این مرحله از رقابت‌ها شود.

قطعا اسپانیا تا به اینجای کار نمایش خیلی بهتری از اسپانیا داشته اما فوتبال غیرقابل پیشبینی خواهد بود و نایب قهرمان جهان به این آسانی قصد ندارد با جام خداحافظی کند.

آمار تقابل دو تیم؛ دست بالا ماتادورها نسبت به خروس‌ها

این دو تیم تاکنون ۳۸ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که ماتادورها دست بالاتری نسبت به خروس‌ها دارند و ۱۶ برد سهم اسپانیا، ۱۳ برد سهم فرانسه بوده و ۷ دیدار تیز با تساوی به پایان رسیده است. آخرین تقابل دو تیم به لیگ ملت های اروپا ۲۰۲۱ برمی‌گردد جایی که فرانسه موفق شد با برتری ۲ بر یک اسپانیا را مغلوب کند.

لوئیس دلافوئنته برای این دیدار ۳ بازیکن اصلی خود یعنی دنی کارواخال و روبن لونورماند را به دلیل محرومیت و پدری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. اما بازیکنان تعویضی اسپانیا در این تورنمنت نشان دادند که از آمادگی بالایی برای حضور در ترکیب اصلی برخوردار هستند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد اسپانیا با آرایش ۳-۳-۴ راهی میدان می‌شود. اونای سیمون در چارچوب دروازه ماتادورها قرار می‌گیرد و ناچو در غیاب لونورماند در کنار آیمریک لاپورته زوج خط دفاعی اسپانیا را تشکیل می‌دهند.

خسوس ناواس نیز در غیاب دنی کارواخال از جناح راست و مارک کوکوریا از جناح چپ خط دفاعی اسپانیا را تکمیل می‌کنند. رودری عقب‌تر از دنی اولمو و فابین رویز خط میانی اسپانیا را تکمیل می‌کنند و جلوتر از آن‌ها لامین یامال از جناح راست و نیکو ویلیامز از جناح چپ پشت سر آلوارو موراتا ۱۱ بازیکن منتخب اسپانیا را تشکیل می‌دهند.

اونای سیمون،خسوس ناواس، ناچو، آیمریک لاپورته، مارک کوکوریا، دنی اولمو، رودری، فابین رویز، لامین یامال، آلوارو موراتا و نیکو ویلیامز.

ترکیب احتمالی تیم ملی فرانسه؛ غیبت عجیب گریزمان

در مقابل فرانسه بدون بازیکن محروم و مصدوم پا به این دیدار می‌گذارد و دشان تیمش را با آرایش ۳-۳-۴ روانه میدان می‌کند. مایک مانیان در چارچوب دروازه خروس‌ها قرار می‌گیرد و ویلیام سالیبا در کنار دایوت اوپامکانو زوج خط دفاعی فرانسه را تشکیل می‌دهند.

ژول کنده از جناح راست و لوکاس هرناندز از جناح چپ خط دفاعی فرانسه را تکشیل می‌دهند. انگولو کانته، اورلین چوآمنی و آدرین رابیو خط هافبک فرانسه را تشکیل می‌دهند و جلوتر از آن‌ها عثمان دمبله و کیلیان امباپه پشت‌سر راندال کولو موانی ۱۱ بازیکن منتخب فرانسه را تکمیل می‌کنند.

فرانسه در دیدار قبلی مقابل پرتغال با یک ترکیب تدافعی پا به میدان گذاشت و حالا نیز به نظر می‌رسد این تاکتیک را مقابل اسپانیا تکرار کند. با این تفاسیر گریزمان جای خود را به رابیو خواهد داد چرا که این بازیکن خصوصیات تدافعی دارد.

مایک مانیان، ژول کنده، ویلیام سالیبا، دایوت اوپامکانو، لوکاس هرناندز، انگولو کانته، اورلین چوآمنی، آدرین رابیو، عثمان دمبله، کیلیان امباپه و راندال کولو موانی

کد خبر: 1236252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =