۱۵۰۰ میلیارد تومان به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها اختصاص یافت

معاون فرهنگی‌اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یافت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری امروز (دوشنبه) در اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اظهار داشت: اولویت سوم وزیر علوم از مجموعه پنج ا ولویت اعلامی به مجلس شورای اسلامی، نوآوری فرهنگی بود و این راهبرد اقتضای تغییر محیط را می طلبید.

وی در این اجلاس در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیان کرد: راهبردهای اصلی معاونت فرهنگی وزارت علوم حکمرانی هوشمند فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها، ارتقای فضیلت های اخلاقی و معنوی در محیط های علم‌آموزی، تقویت فضای گفت و گوی سازنده، هویت بخشی به کنشگری فرهنگی و اجتماعی، ایجاد زمینه مشترک مسئولانه دانشگاهیان، ارتقای روحیه نشاط و پویایی محیط های دانشگاهی و واگذاری فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به مجموعه های دانشجویی بود.

کلانتری گفت: در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه کل دانشگاه‌ها به فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها اختصاص یافت، همچنین تلاش برای اختصاص پنج درصد از اعتبارات کل دانشگاه به فعالیت فرهنگی از اقدامات مهم معاونت فرهنگی بود.

به گفته کلانتری در سه سال گذشته ۷۳۳۵ انجمن علمی، ۷۶۲۶ کانون فرهنگی هنری، ۷۶۴ تشکل دانشجویی و ۴۴۱۲ ستاد در دانشگاه ها تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: از اقدامات اساسی معاونت فرهنگی هویت بخشی به کنشگری فرهنگی و اجتماعی اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که در این راستا طرح تعالی منش استادی برگزار شد، همچنین تدوین و ابلاغ شیوه نامه سرآمدی فرهنگی و اجتماعی اعضای هیئت علمی برای اولین بار، طراحی و اجرای اولین جشنواره ملی جریان با دریافت ۷۵۰ اثر در دو ماه انجام شد.

کلانتری گفت: از دیگر اقدامات مهم حوزه فرهنگی، تقویت فضای گفتگو و آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها پس از تعطیلات ناشی از بیماری کرونا، تشکیل ستاد گفتگوی اثربخش دانشگاهیان با مسئولان دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی، سه رویداد بازنگری و اصلاح آیین نامه برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی است.

اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور قرار بود ۲ تا ۴ خرداد در دانشگاه تهران برگزار شود، درپی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد (۳۰ اردیبهشت) لغو و به امروز اول مرداد ماه و به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موکول شد.انتهای پیام/

کد خبر: 1237549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =