ترس و وحشت شدید در اسرائیل از بیم پاسخ ارتش ملی یمن / حمله انصارالله به قلب تل‌آویو هشداری جدی به آمریکا بود

سیدرضا صدرالحسینی با اشاره به ترس و وحشتی شدیدی که از بیم حمله انصارالله در سرزمین‌های اشغالی حاکم شده اظهار کرد: صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که ارتش ملی یمن قطعا به حمله الحدیده پاسخ خواهد داد اما با توجه به آماده باش کامل ارتش رژیم صهیونیستی سطح، زمان و عمق عملیات مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله پهپادی انصارالله به قلب تل‌آویو بندر الحدیده را هدف قرار داد. بنا بر گزارشات رسمی، در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تأسیسات ذخیره‌سازی سوخت و یک نیروگاه برق در الحدیده مورد هدف قرار گرفته است. اما آنچه در این ارتباط دارد، به هم خوردن معادلات رژیم صهیونیستی پس از حمله انصارالله است. هدف قرار گرفتن قلب تل‌آویو توسط پهپادهای یمنی کمی دور از ذهن بود؛ هر چند که مقاومت یمن در طول سال‌های اخیر و به ویژه پس از جنگ غزه متناسب با شرایط کارت‌های جدیدی رو کرده است.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی -رهبر انصارالله یمن- در اولین واکنش به هدف قرار گرفتن الحدیده با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی اقتصاد و معیشت مردم یمن را هدف قرار داده است، اظهار کرد که این حملات مانع تداوم حمایت مقاومت یمن از ملت فلسطین نخواهد شد. وی افزود: هماهنگی قوی بین همه جبهه‌های پشتیبانی در خصوص مقابله با تجاوزات دشمن اسرائیلی وجود دارد. دکتر سیدرضا صدرالحسینی –کارشناس مسائل منطقه- در گفتگو با ایسکانیوز به تحلیل این موضوع پرداخت.

بیشتر بخوانید:

تلاش نیروهای یمنی برای افزایش برد موشک‌ها / تل‌آویو و بقیه سرزمین‌های اشغالی اهداف بعدی خواهند بود

وی در خصوص بهم خوردن معادلات رژیم صهیونیستی پس از حمله انصارالله به قلب تل‌آویو گفت: اتفاق جدیدی که در صحنه منطقه و به منظور حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه رخ داد، حرکت شجاعانه ارتش ملی یمن و حمله به مرکز سیاسی رژیم صهیونیستی در تل‌آویو بود. از نظر این کارشناس مسائل منطقه، با توجه به اشراف اطلاعاتی انصارالله و نزدیکی نقطه هدف پهپادها با سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، این اقدام یک هشدار جدی به آمریکایی‌ها به دلیل حمایت‌هایشان از رژیم صهیونیستی بود.

صدرالحسینی با اشاره به اینکه تغییر توازن قدرت به نفع مقاومت یکی از پیامدهای حمله اخیر انصارالله بود، تصریح کرد: حمله شماتیک اسرائیل با کمک مستقیم جنگنده‌های اف-35 اهدایی آمریکا نمی‌تواند موجب کاهش حمایت ارتش ملی یمن و مردم این کشور از مردم غزه شود و سابقه مردم یمن و تهدیدات معتبر ارتش ملی این کشور در گذشته ثابت کرده که انجام چنین حملات نمایشی به مرکز برق الحدیده که بیشتر با هدف جنگ تبلیغاتی انجام شد، نمی‌تواند حمایت انصارالله از مقاومت فلسطین را متوقف کند.

وی افزود: همچنان که توسط رهبران این کشور اعلام شده، حمایت مردم و ارتش ملی یمن تا توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ادامه پیدا خواهد کرد. صدرالحسینی در خصوص استفاده جنگنده‌های اسرائیلی از حریم هوایی عربستان خاطر نشان کرد: پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه به طور مستقل توسط پنتاگون اداره می‌شود و روسا و مقامات رژیم‌های منطقه هیچ نظارت و حاکمیتی بر این مناطق ندارند. وی افزود: بر اساس اعلام ارتش ملی یمن، هر نقطه‌ای در کشورهای منطقه که به حمایت از رژیم صهیونیستی بپردازد و علیه منافع ملی یمن اقدام کنند، یک نقطه جنگی محسوب شده و با پاسخ متقابل از سوی یمن مواجه خواهد شد.

کارشناس منطقه با اشاره به اظهارات مقامات عربستان مبنی بر اینکه این کشور هیچ نقشی در حمله به بندر الحدیده نداشته، گفت: بدون تردید پس از تهدید معتبر ارتش ملی یمن چنین حمایت‌هایی از سوی کشورهای منطقه کاهش پیدا خواهد کرد؛ هر چند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه به کشورهای میزبان پاسخگو نیستند.

صدرالحسینی در پاسخ به سوالی در مورد پاسخ احتمالی انصارالله به حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده اظهار کرد: در حال حاضر ترس و وحشتی شدیدی در سرزمین‌های اشغالی حاکم شده و به خوبی می‌دانند که ارتش ملی یمن قطعا به این حمله پاسخ خواهد داد اما با توجه به آماده باش کامل ارتش رژیم صهیونیستی اکنون نمی‌توان در مورد سطح، زمان و عمق عملیات صحبت کرد و این امر به مصالح و منافع مقاومت و ارتش ملی یمن بستگی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =