مخالفت ۱۰۱ نفر از استادان پیام‌نور با انتقال املاک این دانشگاه به سایر دانشگاه‌ها

جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در نامه‌ای به رییس دفتر مقام معظم رهبری خواستار ممانعت از انتقال املاک گسترده دانشگاه به سایر دانشگاه‌ها شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۱۰۱ نفر از اساتید دانشگاه پیام نور در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری خواستار ممانعت از انتقال املاک گسترده ای از دانشگاه به سایر دانشگاه ها شدند. متن نامه به شرح زیر است :

باسمه تعالی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محمدی گلپایگانی

رییس دفتر مقام معظم رهبری

با سلام و احترام محضر آن مقام ارجمند معروض میداریم دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با روش آموزشی خاص بیش از سه دهه در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت داشته و دارد. این دانشگاه ضمن نقش آفرینی در ارتقا فرهنگ و دانش عمومی و تخصصی نخبگان جامعه خصوصا اقشار و سطوح اجتماعی کم برخوردار طی سه سال گذشته مورد بی مهری ها و آسیبهای جدی از جمله موارد زیر قرار گرفته است.

۱.ابتدا رشته ها و مقاطع تحصیلی آن محدود شد.

۲. سپس به اشکال مختلف حدود ۳۰ درصد اعضای علمی آن از طریق بازنشستگی اجباری اخراج عدم تمدید قرار داد و یا انتقال اجباری کاهش داده شد و کارکنان اداری آن را نیز مجبور به بازخرید بازنشستگی و یا انتقال کردند.

۳.اکنون در هفته پایانی دولت، به املاک و داراییها و فضای آموزش این دانشگاه بزرگ که طی سه دهه به دانشگاه محرومان لقب گرفته بود چشم دوخته اند و در تلاش برای انتقال عجولانه املاک دانشگاه پیام نور به سایر موسسات آموزشی و دانشگاه ها است.

بنابراین برای مزید استحضار جنابعالی فقط به ۲ ماجرای رخداده در طی ۱۰ روز اخیر اشاره میشود این دو واقعه پس از صدور نامه سرپرست محترم ریاست جمهوری و هم چنین نامه رئیس جمهور منتخب مبنی بر عدم انتقال املاک و اموال و افراد تا استقرار دولت چهاردهم بوده است.

حادثه نخست؛ بدین صورت است که عصر چهارشنبه مورخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۳ در شروع تعطیلات تابستانی دانشگاه از دفتر ریاست جمهوری از رئیس دانشگاه برای شرکت در جلسه ای در ساعات پایانی همان روز در نهاد ریاست جمهوری دعوت بعمل می آید حتی بدون اعلام موضوع جلسه در جلسه موضوع اخذ موافقت با درخواست انتقال املاک گسترده ای از دانشگاه به سایر دانشگاه ها تلاش میشود تا ایشان را قانع به امضا و اعلام موافقت کتبی واگذاری املاک نمایند.

از آنجا که دانشگاه حسب ماموریت وزارت متبوع و شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع آمایش و تعدیل برخی مراکز کم بازده را در دست مطالعه دارد رئیس دانشگاه این درخواست را موکول به اتمام طرح مطالعاتی و برنامه های کارشناسی تا شهریور ماه سال جاری مینماید و با درخواست انتقال املاک قبل از ارائه گزارش کارشناسی طرح آمایش و در بازه زمانی انتقال دولت سیزدهم به چهاردهم را به صلاح نمی‌داند.

حادثه دوم در روز شنبه مورخ ۳۰ تیرماه ۱٤٠٣ ضمن تماس مجدد از دفتر ریاست جمهوری اعلام میشود که اسناد را برای انتقال املاک به دانشگاه فرهنگیان برای روز یکشنبه به دفتر مذکور بیاورید.

اکنون ما امضا کنندگان زیر به عنوان جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مخالفت خود را با هر نوع اقدام عجولانه غیر کارشناسی اعلام نموده و خواهان آنیم که دستور فرمایند از هر نوع تخلفی پیشگیری و ممانعت شود تا ضمن حرمت به دستورات سرپرست ریاست جمهوری وریاست محترم جمهور منتخب از تاراج اموال و املاک این دانشگاه که ابزار آموزش بیش از ۳۵۰ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل دانشگاه است در دوره انتقال دولت ممانعت به عمل آمده و هرگونه تصمیم گیری تا احراز و اعلام نتایج حاصله از طرح کارشناسی آمایش دانشگاه پیام نور به تعویق افتد.

و من الله التوفیق وعلیه التکلان

تعداد ۱۰۱ نفر مشتمل بر ۲۴ استاد تمام ۳۱ دانشیار و تعداد ۴۶استادیار عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور این نامه را امضا و اعلام حمایت کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =