شناسایی ۱۲ هزار استعداد برتر تحت پوشش کمیته امداد

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۲ هزار نخبه و استعداد برتر در میان خانواده‌های تحت پوشش و حمایت این نهاد شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از گلستان، حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون فرهنگی کمیته امدلد امام خمینی(ره) بیان داشت: این تعداد نخبه و مستعد، در بخش‌های مختلف از میان حدود پنج میلیون مددجو تحت پوشش این نهاد انقلابی و مردمی کشف شدند.

همچنین بیان کرد: در کارگروه نخبگان از این افراد حمایت‌هایی داریم که حتی سطح حمایت ما از آنان تا ۱۰ برابر بیشتر از شرایط عادی است.

وی خاطرنشان کرد: در این معاونت برای تعامل با برخی مددجویان نوجوانان، جوان، دانش‌آموز، دختران جوان در معرض ازدواج و حتی افراد دارای مشکل حاد و روانشناختی، موارد پیچیده و مشابه ارتباط داریم و در اولویت ما قرار دارند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) گفت: ۸۵۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد قرار دارند که برخی از آنان بنا به دلایلی بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند، اما پشتوانه تحصیلی این افراد برای ما بسیار مهم است.

جعفری افزود: تلاش داریم همچون یک پدر و مادر که به صورت طبیعی پیگیر امورات تحصیلی و تربیتی فرزندانشان هستند، این امورات را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا به عنوان دستیار خانواده فرآیندی در کمیته امداد ایجاد شده تا برای هر دانش‌آموزی که تصمیم و انگیزه ادامه تحصیل دارد و مادرش دنبال کارهای مربوطه است، پشتیبان تحصیلی تلفنی برایش فراهم کنیم تا دانش‌آموز بتواند کارش را پیش ببرد.

وی بیان کرد: در این مسیر اگر با موردی مواجه شویم که شرایط روانشناختی‌اش، نشان از احتیاج به مشاوره داشته باشد، فرد را به بزرگترین زنجیره کلینیکال کشور با عنوان «کلینیک‌های راه زندگی» (رُز)، متصل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این کلینیک‌ها به همت استان‌های کشور با همکاری شرکت راه زندگی کمیته امداد در ۸۰۰ نقطه ایران راه اندازی شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) گفت: اهدای کمک هزینه و بسته‌های نوشت‌افزار از دیگر کارهای حمایتی در این معاونت است و امسال بنا داریم تا جامعه آماری بیشتر با امکانات بیشتری را پوشش دهیم که به‌طور مثال در استان گلستان، حدود سه چهارم دانش‌آموزان از این بسته نوشت افزار برخوردار خواهند شد.

جعفری اظهار کرد: سال‌های گذشته این لوازم کمتر بود و امسال کمیته امداد عزم خود را جزم کرده در توزیع نوشت افزار، مانند اهدا جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف، به صورت حداکثری عمل کند و تلاش داریم هیچ دانش‌آموزی بدون بسته نوشت افزار در سال تحصیلی آتی به کلاس‌های درس نرود.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی مهر

انتهای خبر/

کد خبر: 1237870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =