بازگشت بیش از ۲ هکتار از اراضی منطقه «اسپیران» و بخش باسمنج به بیت‌المال

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی از آزادسازی بیش از ۲ هکتار از اراضی روستای «اسپیران» و بخش باسمنج که تغییر کاربری داده شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از آذربایجات شرقی، محبوب علیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از تضییع حقوق عامه و ممانعت از دست اندازی زمین خواران به اراضی ملی، بیش از ۲ هکتار از تصرفات غیرقانونی در منطقه «اسپیران» و بخش باسمنج آزادسازی و به بیت‌المال بازگشت.

وی در حاشیه اجرای دستور تبصره ۲، ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و این اصل که تغییرکاربری اراضی تخریب محیط زیست و نیز تهدید آحاد جامعه را به دنبال دارد افزود: با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی و دولتی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

دستور ویژه دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی برای پیگرد آمرین و عاملین تخریب آثار ملی

بابک محبوب علیلو به دنبال تخریب غسالخانه عم زین الدین که بنای تاریخی ارزشمند دوره قاجار بوده و در فهرست آثار ملی ثبت شده بود، دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد.

وی اظهار داشت: با جدیت و حساسیت نسبت به پیگیری موضوع اقدام خواهد شد و عاملین این تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

خبرنگار:محمد لطفی

انتهای پیام/

کد خبر: 1238583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =