تله‌کابین دانشگاه علوم‌وتحقیقات مهرماه افتتاح می‌شود

مجری طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم و تحقیقات از افتتاح تله‌کابین واحد علوم‌وتحقیقات از مهرماه خبر داد.

مصطفی قاضی مرادی مجری طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره زمان راه اندازی تله‌کابین این دانشگاه اظهار کرد: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تله کابین تا آغاز سال تحصیلی آینده(مهرماه) راه اندازی شود. پروژه احداث تله‌کابین علوم و تحقیقات تمام شده و کارهای اجرایی آن نیز به اتمام رسیده است. البته برخی کارهای کوچک برای رفع ایرادها باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

تله‌کابین واحد علوم و تحقیقات هنوز راه‌اندازی نشده است/ سلامت و ایمنی دانشجویان؛ خط قرمز مدیران دانشگاه آزاد اسلامی

وی اخذ مجوز استاندارد از سازمان ملی استاندارد تنها عاملی است که از راه اندازی تله کابین جلوگیری کرده است، گفت: این سازمان در حال بررسی جزء به جزء پروژه تله کابین است. ما نیز امیدواریم بتوانیم این مجوز را به زودی دریافت کنیم و برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری شود.

قاضی مرادی با بیان اینکه پروژه احداث تله کابین علوم و تحقیقات از لحاظ مکانیکی و الکتروتیکال به پایان رسیده است، گفت: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با اخذ این استاندارد، خیالشان درباره امنیت و بی نقص بودن تله کابین علوم و تحقیقات راحت می‌شود.

مجری طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم و تحقیقات با تصریح بر اینکه احداث تله‌کابین دانشگاه علوم‌وتحقیقات بسیار دشوار بود چرا که تحریم‌های یکجانبه علیه ایران مشکلات بسیاری را ایجاد کرده بود و بسیاری از شرکت‌ها برای ادامه همکاری شانه خالی کردند، گفت: در چنین شرایطی ما اقدام به ساخت تله‌کابین‌ کرده‌ایم که در نمونه مشابه در کشور ندارد. این پرژه علاوه بر آن کیفیت فنی از لحاظ گردشگری نیز مشابه داخلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تله کابین واحد علوم و تحقیقات از حیث کیفیت از برترین کیفیت روز دنیا برخوردار است، گفت: مجوزهای لازم برای تایید امنیت این تله کابین از سازمان‌های مختلف مانند از جمله آتش‌نشانی و اداره برق کشور گرفته شده است.

ایستگاه‌های تله‌کابین دانشگاه علوم‌وتحقیقات

قاضی مرادی تعداد ایستگاه‌های تله‌کابین دانشگاه علوم‌وتحقیقات مطرح کرد: این تله کابین در چهار ایستگاه توقف دارد. ایستگاه ابتدایی در محل سردر قدیم دانشگاه علوم و تحقیقات قرار دارد. که شامل دانشکده علوم انسانی یک، دو و علوم پایه می‌شود. سپس در ایستگاه‌های دانشکده مدیریت، کتابخانه دکتر حبیبی، مسجد، گلزار شهدای گمنام، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده عمران، معماری و شهرسازی و آزمایشگاه‌ها، هتل فرهیختگان نیز توقف دارد.

مجری طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم و تحقیقات اضافه کرد: باتوجه به چشم اندازی که روسای دانشگاه آزاد اسلامی برای واحد علوم و تحقیقات در نظر گرفته‌اند، قرار است که یک پارک علمی و گردشگری در این واحد احداث شود. در چنین شرایطی محیط فوق العاده جذابی از لحاظ گردشگری و علمی در دانشگاه ایجاد می‌شود که مجموعه تله کابین نیز این جذابیت را دو چندان می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تله کابین دانشگاه علوم و تحقیقات به طول هزار و ۶۰۰ متر است که با سرعت ۵ کمتر بر ثانیه جا به جا می‌شود. همچنین قابلیت جا به جایی ۲ هزار دانشجو در یک ساعت را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =