چهارمحال و بختیاری در تولید ماهیان سردابی پتانسیل‌های بالقوه بسیاری دارد

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: چهارمحال و بختیاری در زمینه پرورش، تکثیر و تولید ماهیان سردآبی دارای پتانسیل‌های بالقوه بسیاری است؛ به همین دلیل در زنجیره‌های ارزشی ماهیان سردابی استان‌ها، در اولویت است.

مسعود ابراهیمی معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حاشیه نخستین رویداد ملی و استارت‌آپ طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی ماهی‌های سردابی و در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه پرورش، تکثیر و تولید ماهیان سردابی دارای پتانسیل‌های بالقوه بسیاری است؛ به همین دلیل در زنجیره‌های ارزشی ماهیان سردابی استان‌ها، اولویت در کشور با این استان است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امروزه یکی از مسائل مهم پیش‌رو، اشتغال افراد در حوزه‌های غیرمرتبط با رشته تحصیلی و تخصصی‌شان است، گفت: به سبب فراهم نبودن زیرساخت‌های مورد نیاز در عرصه کشاورزی، علی‌رغم اینکه این حوزه، نیازمند افراد متخصص است، با کشاورزی در سطح پایین و همچنین پدیده فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه است.

معاون جهاد دانشگاهی تصریح کرد: یکی از مسیرهای اصلاح این مسئله، جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل، برمبنای ایده‌هایشان در رشته تخصصی خود در قالب استارت‌آپ‌های مختلف، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان است.

وی خاطرنشان کرد: در این استارت‌آپ، ایده‌های مفید و جذاب ویژه این حوزه گردآوری می‌شود و در نهایت جهت به ثمر نشستن آن‌ها، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مسعود ابراهیمی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک‌های علم و فناوری در سطح کشور، نقش اساسی در حمایت مادی و معنوی از این ایده‌ها را ایفا می‌کنند؛ جهاد دانشگاهی نیز در این زمینه با وجود امکانات پایین به جهت شروع اولیه این ایده‌ها، آمادگی خود را اعلام می‌کند.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی بیان کرد: رویداد ملی استارت‌آپ طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی ماهیان سردابی برای نخستین بار در کشور و در استان چهارمحال و بختیاری که رتبه اول را در تولید ماهیان سردابی را دارد، برگزار شد.

خبرنگار: زهرا آقابابایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1238967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =