طلای جهانی کاهش یافت

قیمت طلا امروز دوشنبه (۵ اگوست) کاهش یافت، اما نگرانی‌های رکود اقتصادی و افزایش انتظارات از کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده باعث کاهش بیشتر شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴۳۹ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴۸۲ دلار آمریکا رسید.

بیشتر بخوانید:

۳ عامل افزایش قیمت اخیر طلا و سکه

داده‌های روز جمعه نشان داد که رشد شغل در ماه جولای با افزایش بیکاری به ۴.۳ درصد، کمتر از انتظارات بود، که به ضعف احتمالی در بازار کار و آسیب‌پذیری بیشتر در برابر رکود اشاره می‌کند و این موضوع کاهش نرخ بهره در نشست ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر فدرال رزرو را تقویت می‌کند.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران احتمال بیش از ۷۰ درصدی را برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر در مقایسه با احتمال ۱۱.۵ درصدی هفته قبل از آن تعیین می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

در سایر بازارها، بازارهای سهام کاهش یافتند و اوراق قرضه در آسیا افزایش یافت، زیرا ترس از اینکه ایالات‌متحده به سمت رکود پیش می‌رود، باعث ایجاد ریسک گریزی گسترده شد.

قیمت طلا در هند هفته گذشته کاهش یافت، زیرا بهبود قیمت‌ها تمایل خرید ناشی از تصمیم دولت برای کاهش مالیات واردات را کاهش داد، در حالی که کاهش احساسات مصرف‌کننده بر تقاضا در چین تاثیر گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره تغییر چندانی نداشت و ۲۸.۵۵ دلار آمریکا رسید، پلاتین ۰.۷۶ درصد کاهش یافت و به ۹۵۰ دلار و ۶۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۸ درصد کاهش به ۸۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =