توقع داریم برای هر بازی ۵۰ میلیون تومان بدهند!

داور فوتبال گفت: هنگامی که تکنولوژی در مسابقات استفاده نمی شد داوران ما در بالاترین سطح آسیا سوت می زدند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ موعد بنیادی فر داور لیگ برتر فوتبال درباره کلاس های پیش فصل داوران اظهار کرد: این کلاس ها در هتلی نزدیک‌ فرودگاه امام برگزار می شود و شرایط خوبی دارد. امیدوارم هستیم با آموزش های این دوره و تستی که همه باید انجام دهند اتفاقات خوبی در حوزه داروی در لیگ برتر رخ دهد.

بیشتر بخوانید:

صحبت‌های کاپیتان سابق استقلال درباره اشتباهات داوری

وی در خصوص انتظارات از داوران لیگ برتر افزود: حداقل ۶ سال است که در لیگ های معتبر دنیا و مسابقات FIFA از VAR استفاده می شود. داوران لیگ های دیگر دارای لایسنس بین المللی هستند و این موضوع که ما هنوز این مدرک را ندرایم باعث ایجاد فاصله شده است. وقتی ما این تکنولوژی را نداریم چه انتظاری هست که در بالاترین بازی ها قضاوت کنیم؟

بنیادی فر درباره صحبت برخی کارشناس تصریح کرد: هنگامی که تکنولوژی در مسابقات استفاده نمی شد داوران ما در بالاترین سطح آسیا سوت می زدند. گله مند هستم از کارشناسانی که می گویند داوران ما در سطح B قضاوت می کنند. تا زمانی که در چمپیونزلیگ از VAR استفاده نمی شد حداقل پنج داور ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان قضاوت می کردند. البته ما توانستیم لایسنس را بگیریم و نتیجه آن نیز این بود که توانستیم در جام ملت ها قضاوت کنیم.

وی در خصوص صحبت های همرنگ در مراسم رونمایی از لباسان داوران استان تهران اظهار کرد: فصل گذشته برای جامعه داوران فصل سختی بود . ما مطالبات خاص خود را داریم. همانطور که رئیس فدراسیون فوتبال گفت جامعه داوری بهره مندی لازم از فوتبال را ندارند. دغدغه ما این است که فشار از روی ما برداشته شود. اگر شخصی مشکلی داشته و ناسالم بوده باید هم حذف شود هم نام او اعلام شود تا اینگونه فرد سالم و ناسالم از یکدیگر جدا شوند. در حال حاضر همگی تمامی داوران را به یک چشم نگاه می کنند. مطمئن هستم همکاران من همه سالم هستند و مشکلی ندارند اما اگر موضوعی وجود دارد لطفا اعلام کنید.

بنیادی فر درباره موضوعات مالی داوران گفت: بحث دیگر مطالبات داوری است. باید در حق زحمه داوران افزایش چشمگیری رخ دهد. لیگ برتر فوتبال اینگونه است. ببینید دیگر لیگ یک و بانوان و فوتسال چگونه است. نمی‌خواهیم مانند مربیان و بازیکنان درآمد داشته باشیم اما متناسب با دیگر بخش ها باید این اختلاف فاحش جبران شود. در لیگ عربستان قضاوت کردم بازی ۱۰۰۰ دلار به بنده دادند. در لیگ عربستان ۲۵۰۰ دلار به داوران می دهند. باتوجه به انتظاری که از عملکرد ما دارند ما توقع داریم برای هر بازی ۵۰ میلیون تومان بدهند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1239187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =