افزایش ۱۶ درصدی تردد زائران اربعین در محورهای منتهی به مرزهای ۶گانه

رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۱۶ درصدی ترددهای زائران در مرزهای ۶گانه برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: از زائران گرامی تقاضا می‌شود حتما به نکات ایمنی و مقررات رانندگی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا عصر پنج‌شنبه (۲۵مرداد) در حاشیه بازدید از پایانه مرز بین‌المللی خسروی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش همکاران ما در مرزهای شش‌گانه خسروی، مهران، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین این است که تمهیدات ترافیکی برای سهولت تردد انجام شده و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی همچنین با توصیه به زائران مبنی بر سفر با خودروهای شخصی به سمت مرزهای ۶گانه، گفت: برای سهولت تردد زائران خودروهایی برای انتقال زائران از پارکینگ‌های خودرو تا پایانه‌های مرزی در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به رشد ۱۶ درصدی ترددهای زائران در محورهای منتهی به مرزهای ۶‌گانه، تصریح کرد: توصیه ما به رانندگان همواره بر رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

سردار حسینی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد و صبح‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: به زائران توصیه می‌کنیم حتما پس از بازگشت از سفر استراحت کنند و این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی ناشی از چند صد کیلومتر پیاده‌روی می‌تواند آن‌ها را با حوادث ناگواری مواجه کند.

وی با بیان اینکه برابر بررسی‌های صورت گرفته در این ایام سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی بیشترین عامل تصادفات در ایام اربعین بوده است، خاطرنشان کرد: ۶۰درصد از تصادفات حادث شده به این دو دلیل است و در کنار این‌ها عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت حق تقدم، از دیگر عوامل حادثه‌ساز در ایام اربعین می‌باشد.

سردار حسینی در پایان و با اشاره به اینکه همه امکانات پلیس راهور برای تسهیل تردد با بکارگیری بیش از ۱۰هزار نفر از کارکنان پلیس راه و راهور فراجا با امکانات مناسب برای سفر ایمن زائران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: امیدواریم ما در پلیس راهور فراجا بتوانیم به سهم خود خدمتگزار خوبی برای زائران باشیم.

خبرنگار: رضا کریمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1240078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =