آزادراه قزوین _ تنکابن یک پروژه ملی است

نماینده مردم استان قزوین گفت: از آنجایی که الموت برای ایران است، این یک پروژه ملی است و اگر به اتمام برسد، کل ایران از آن بهره‌مند می‌شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ سالار آبنوش، نماینده مردم استان قزوین ضمن تشکر از متولیان مراسم یادواره شهدای روستای خشکچال الموت و همچنین مدیرانی که در این مراسم حضور داشتند، اظهار کرد: ما انسان‌ها به اندازه عقل و تشخیص خود پارامترهایی در نظر گرفته و براساس آن تعدادی از شهدا را به عنوان شهید شاخص هر شهرستان، استان و کشور انتخاب می‌کنیم. هرچند معتقدم از آنجا که شهدا انسان‌های بزرگی هستند گلایه‌ای در این باره ندارند اما امثال بنده ممکن است گلایه‌هایی داشته باشیم که چرا این و یا چرا آن شهید انتخاب شده است.

وی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس یعنی در دهه ۷۰، میز ایران در پنتاگون این سوال را مطرح کرد که با تمام شرایط، قواعد و اصول عقلی، ایران باید در جنگ ۸ ساله شکست می‌خورد و تجزیه می‌شد. پس چرا جور دیگری پیش رفت. آن‌ها مدتی بررسی کردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند. چگونه امکان دارد یک کشور با وجود تحریمات و امکانات کم پیروز شود، اما در نهایت ایران به جایگاه والای خود رسید.

سالار آبنوش در خصوص تکمیل پروژه آزادراه قزوین-الموت-تنکابن اذعان کرد: همه ما مشتاقیم ببینیم که وضعیت این راه اصلی قزوین به تنکابن به کجا ختم می‌شود. حدود ۱۲ سال است که این پروژه شروع شده است. از آنجایی که الموت برای ایران است، این یک پروژه ملی است و اگر به اتمام برسد، کل ایران از آن بهره‌مند می‌شود.

آبنوش با بیان اینکه وجه تمایز این محور با جاده‌های قدیمی، ایمنی و امنیت آن است، بر لزوم توجه به این اصل تاکید کرد و افزود: لازم است تا با بررسی موانع و مشکلات در مسیر احداث این پروژه، در ساخت این محور تسریع بخشید. وی افزود: آزادراه قزوین-الموت-تنکابن، دارای ۱۸ کیلومتر تونل است.

نماینده مردم استان قزوین گفت: فاز یک مسیر قزوین - تنکابن به طول ۶۲ کیلومتر، از کیلومتر ۲۵ آزادراه قزوین - کرج و از یک تقاطع غیر همسطح آغاز و با گذر از روستاهای زرجه بستان و سایین دره به روستای شهرک و زوارک واقع در بخش رودبار الموت شرقی می‌رسد.

وی در پایان تاکید کرد: با اتفاق و کمک یکدیگر و همچنین با استفاده از قدرت مجموعه نمایندگان، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. لذا این مسئله در مرحله پیگیری است و هنگامی که اجرا شود، اطلاع رسانی خواهیم کرد. تمامی مسئولین در این مراسم حضور یافتند. لذا اهمیت این موضوع برای ما کاملا مشخص است.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1240150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =