اعتراف آمریکا به بن‌بست برای رژیم صهیونیستی / ارتش اسرائیل نمی‌تواند در برابر حماس به دستاوردهای بیشتری دست یابد

مشاور ویژه کاخ سفید در امور خاورمیانه با تاکید بر اینکه فشار نظامی نمی‌تواند اسرائیل را به اهدافش در قبال حماس برساند، اظهار کرد: نیروهای دفاعی اسرائیل نمی‌توانند از نظر نظامی کاری بیش از آنچه تا کنون انجام داده‌اند، علیه حماس انجام دهد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز؛ پس از گذشت 10 ماه از جنگ غزه هنوز هیچ یک از اهدافی که رژیم صهیونیستی برای خود مشخص کرده بود محقق نشده است. ارتش اسرائیل در این چند ماه هر جنایتی که توانست انجام داد اما مقاومت همچنان ادامه دارد و عرصه برای این رژیم روز به روز تنگ‌تر می‌شود. شرایط تا حدی برای رژیم صهیونیستی بحرانی است که حتی کشورهای غربی هم امیدی به آینده آن ندارند. بر اساس آنچه نیویورک تایمز به نقل از برخی مقامات آمریکایی منتشر کرده، ارتش اسرائیل نمی‌تواند در برابر حماس به دستاوردهای بیشتری در برابر حماس دست یابد.

بیشتر بخوانید:

حمایت بی حد و حصر آمریکا عامل زیاده‌خواهی نتانیاهو / حزب لیکود اردن را بخشی از «اسرائیل بزرگ» می‌داند

پنج شنبه گذشته نیویورک تایمز تحلیلی را از برخی مقامات آمریکایی منتشر کرد که حاکی از بن بست برای اسرائیل بود. به اعتقاد این افراد، اسرائیل در عملیات نظامی خود علیه حماس از تمام ظرفیت خود استفاده کرده اما به اهدافش نرسیده است. در ادامه این مطلب با اشاره به بیهوده بودن تداوم این جنگ برای رژیم صهیونیستی تاکید شده که نیروهای دفاعی اسرائیل هرگز نمی‌توانند حماس را به‌طور کامل از بین ببرند.

آموس هوخشتاین -مشاور ویژه کاخ سفید در خاورمیانه- نیز در این ارتباط گفته است: تنها یک توافق «از وقوع یک جنگ گسترده‌تر جلوگیری می‌کند». از نظر وی، آزادی اسرای اسرائیلی که یکی از مهمترین خواسته‌های رژِم محسوب می‌شود، تنها از راه توافق قابل حصول است و فشار نظامی نمی‌تواند حماس را به این کار ترغیب کند. به اعتقاد این مقام آمریکایی، اسرائیل از نظر نظامی نمی‌تواند کاری بیش از این علیه حماس انجام دهد.

به نظر می‌رسد اظهارات این مقام امریکایی در واکنش به ادعاهای صهیونیست‌ها مطرح شده باشد؛ نیروی دفاعی رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرده بودند که «ارتش اسرائیل و فرماندهان آن متعهد به دستیابی به اهداف جنگ برای فروپاشی حماس و بازگرداندن گروگان‌های به خانه هستند و با عزم راسخ به عملیات خود ادامه خواهند داد».

اختلاف نظر و شکاف بین آمریکا و اسرائیل در ماه‌های اخیر در خصوص تداوم این جنگ تشدید شده و همزمان تلاش‌هایی برای دستیابی به آتش‌بس در حال پیگیری است که البته هر بار با کارشکنی رژیم صهیونیستی با شکست مواجه می‌شود. در آخرین دور از این تلاش‌ها که از روز 15 آگوست آغاز شده، مذاکراتی در دوحه قطر با حضور سه کشور میانجی یعنی مصر، قطر و ایالات متحده در حال انجام است. هدف از این مذاکرات آزادی گروگان‌ها و توقف جنگ در غزه است. اما با وجود وعده‌هایی که اسرائیل به خانواده‌های گروگان‌ها داده‌بود، همچنان حملات خود را در غزه دنبال می‌کند و این موضوع خانواده‌های قربانیان را ناامید کرده و حماس نیز در اعتراض اعلام کرد در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1240194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =