قلعه‌نویی دچار دوگانه‌سوزی شده است

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد شرایط فعلی تیم ملی امیدوار کننده نیست وتیم ملی حتی اگر بتواند به جام جهانی صعود کند با ۳ شکست برخواهد گشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ اقبالی با اشاره به لیست اعلام شده تیم ملی برای دو بازی مقابل قرقیزستان و امارات در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی تاکید کرد: از دید من این لیست تیم ملی هیچ تفاوتی با لیست قبلی نداشت حالا ۲-۳ نفر جا به جا شدند که در روند تیم ملی تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. شاید برای کوتاه مدت در مقدماتی جام جهانی عبور کنیم و به جام جهانی برویم اما وقتی به جام جهانی برویم با ۳ تا باخت برمی گردیم.

بیشتر بخوانید:

مشکل قلعه‌نویی با دو ستاره پرسپولیسی حل نمی‌شود!

او ادامه داد: میانگین سنی تیم ملی نزدیک ۳۰ سال است. جوان مستعد هم نداریم تا به تیم ملی تزریق شدیم. امیرقلعه نویی هم دچار دوگانه‌سوزی شده است. از طرفی نمی‌تواند بازیکنان کهن سال را کنار بگذارد. آنها دوتا جام جهانی و دو جام ملتها حاضر بودند و انسجام فکری دارند. اما از طرفی آنها حتی قدرت مقابله برابر تیم‌های جوان آسیا را هم ندارند. حتی ممکن است برابر تیم‌هایی مانند ازبکستان، چین، قرقیزستان و ... به مشکل بخوریم. اما اگر برنامه بلندمدت داشتیم می‌توانستیم تغییرات خوبی برای حضور در مناسب جام جهانی آینده داشته باشیم.

این کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به حضور بازیکنان لژیونر در تیم ملی اظهار داشت: لژیونرهای ما بی‌انگیزه هستند. حتی نمی‌توان گفت راحت به جام جهانی صعود می کنیم. درست است ۸ تیم به جام جهانی می روند و به نظر کار صعود راحت است اما لژیونرهای ما مانند طارمی، جهانبخش، آزمون و... آن انگیزه لازم را ندارند و شاید برای صعود به جام جهانی دچار مشکل شویم. اما امیر قلعه‌نویی هم چاره ای ندارد تا از این لژیونرها استفاده کند چراکه بازیکن جوان با استعداد نداریم که به تیم ملی تزریق کنیم. به همین دلیل هم است که می‌گویم اگر هم به جام جهانی صعود کنیم با انجام سه تا بازی در همان مرحله گروهی حذف شده و برمی گردیم.

او با اشاره به آشفته‌بازار موجود در مسابقات لیگ برتر تاکید کرد: شما وضعیت برگزاری لیگ و وضعیت استادیوم‌ها را می‌بینید. فوتبال ما کاملا بی‌محتوا و پر از جنگ و دعوا و حاشیه است. در این شرایط هر کسی هم جای امیر قلعه نویی بود با همین آرایش می رفت اما من آینده خوبی را برای تیم ملی پیش بینی نمی کنم. چراکه ۹۰ درصد همین تیم ملی ۸ سال پیش در جام جهانی بودند و موفق نبودند الان می خواهند موفق باشند!؟
این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه لیست فعلی تیم ملی می توانست با ۲-۳ تغییر همراه باشد تصریح کرد: هر کسی که بیرون است وارد شود هم تفاوت چندانی ندارد. همین تیم با ۱۴-۱۵ بازیکن بازی می‌کنند. من احساس خطر می‌کنم و تیم‌هایی مانند قرقیزستان و ازبکستان می‌توانند مشکل‌ساز شوند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1241732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =