اعلام ۱۰ دانشگاه برتر آمریکا بر اساس رتبه‌بندی فوربس ۲۰۲۴

دانشگاه پرینستون در رتبه‌بندی ۲۰۲۴ فوربس توانست با برتری در ۱۴ معیار ارزیابی در صدر فهرست دانشگاه‌های آمریکا قرار بگیرد. MIT و استنفورد هم با نرخ پذیرش رقابتی ۴ درصد در بین برترین‌ دانشگاه‌های آمریکا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فوربس رتبه‌بندی سالامه دانشگاه‌های آمریکا در سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد. بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه پرینستون برای دومین سال توانست رتبه اول دانشگاه‌های برتر را کسب کند.

این موسسه معتبر در همه ۱۴ معیار ارزیابی شامل برتری تحصیلی، کمک مالی و نتایج شغلی برتری یافت. پرینستون دارای نرخ پذیرش ۶ درصد است که آن را به یکی از برگزیده‌ترین دانشگاه‌های این کشور تبدیل می‌کند.

در ادامه ۹ دانشگاه برتر دیگر آمریکا بر اساس فوربس معرفی می‌شوند؛

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد در منطقه خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد. بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ دانشجوی کارشناسی و حدود ۱۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

استنفورد که به دلیل برنامه‌های STEM مشهور است، رشته‌های متنوعی را در ۷ دانشکده مانند علوم انسانی، حقوق و تجارت ارائه می‌دهد. نرخ پذیرش استنفورد ۴ درصد فوق رقابتی است.

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

MIT همچنان پیشرو آموزش علم و فناوری در جهان است. این دانشگاه با نرخ پذیرش ۴ درصد فقط بخش کوچکی از متقاضیان خود را می‌پذیرد و آن را به یکی از رقابتی‌ترین موسسات در جهان تبدیل می‌کند.

دانشگاه ییل

دانشگاه ییل یکی از مدعیان برتر در بین دانشگاه‌های آمریکا است، نرخ پذیرش این دانشگاه ۵ درصد در سال ۲۰۲۳ بوده است.

دانشگاه کالیفرنیا در برکلی

دانشگاه کالیفرنیا برکلی به دلیل سختگیری علمی و بدنه دانشجویی متنوع، با بیش از ۳۵ هزار دانشجو در ۳۵۰ رشته تحصیلی در ۱۳۰ گروه آموزشی شناخته شده است. نرخ پذیرش برکلی ۱۱ درصد است.

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا در منهتن واقع شده است. این دانشگاه به دلیل محیط پردیس متنوع و فراگیرش مشهور است. این دانشگاه دارای نرخ پذیرش ۴ درصد است که نشان‌دهنده روند پذیرش بسیار رقابتی آن است.

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پنسیلوانیا در غرب فیلادلفیا، بیش از ۹۰ رشته در چهار مدرسه کارشناسی خود ارائه می‌دهد. این دانشگاه با نرخ قبولی ۷ درصد، همچنان به جذب دانشجویان سطح بالا ادامه می‌دهد.

دانشگاه هاروارد

هاروارد قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در آمریکا مترادف با برتری علمی است. نرخ پذیرش آن تنها ۳ درصد است که ماهیت بسیار رقابتی آن را برجسته می‌کند.

دانشگاه رایس

دانشگاه رایس واقع در هیوستون تگزاس، یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که به خاطر دانشکده‌های سخت‌گیرانه و زندگی پر جنب و جوش دانشگاهی‌اش شناخته شده است. رایس با نرخ پذیرش ۹ درصد، برای اولین بار جایگاهی را در بین ده نفر برتر کسب کرده است و بیش از ۵۰ رشته در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد.

دانشگاه کرنل

دانشگاه کرنل با نرخ پذیرش ۷ درصد، دهمین دانشگاه برتر آمریکایی از نگاه فوربس است. این دانشگاه میزبان بیش از ۱۶ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی است و طیف متنوعی از برنامه‌ها را در کالج‌ها و مدارس مختلف ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =