کاخ سفید: پوتین نباید درباره انتخابات آمریکا اظهار نظر کند

کاخ سفید به دنبال اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد اینکه وی از کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها حمایت می‌کند، اعلام کرد که پوتین نباید درباره انتخابات آمریکا اظهار نظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، درحالیکه رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در یک مجمع اقتصادی در ولادی‌وستوک، با طعنه گفت که از هریس برای ریاست جمهوری آمریکا حمایت می‌کند، کاخ سفید می‌گوید که پوتین نباید در انتخابات آمریکا دخالت کند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: تنها افرادی که باید تصمیم بگیرند که چه کسی رئیس جمهور بعدی ایالات متحده است، مردم آمریکا هستند.

وی در ادامه افزود: ما خیلی قدردانی می‌کنیم که آقای پوتین ۱) درباره انتخابات ما صحبت نکند و ۲) دخالت در آن را متوقف کند.

پوتین در پاسخ به سوالی درباره انتخابات آتی ایالات متحده، گفت که این در نهایت «انتخاب مردم آمریکا» است اما روسیه از هریس، نامزد دموکرات‌ها حمایت می‌کند.

کمتر از ۲۴ ساعت پیش تحریم‌ها و اتهامات جنایی توسط وزارتخانه‌های دادگستری، امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا علیه روسیه صورت گرفت که بر اساس آن واشنگتن مسکو را به تلاش‌ها برای هدایت افکار عمومی آمریکا قبل از رای‌گیری در ماه نوامبر متهم کرد.

پوتین در حالی که پوزخندی بر چهره داشت، تشریح کرد: به شما گفتم، اگر بتوانم بگویم، مورد علاقه ما، رئیس جمهور فعلی، آقای بایدن بود. او از رقابت حذف شد، اما به همه حامیانش توصیه کرد که از خانم هریس حمایت کنند. بنابراین ما نیز این کار را انجام خواهیم داد، ما از او حمایت می‌کنیم.

پوتین در مورد هریس و با کنایه به زوال عقل جو بایدن گفت: او چنان خنده‌ای رسا و مسری دارد که به این معنی است که حالش خوب است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته که پوتین با این اظهارات حزب دموکرات آمریکا را «به بازی گرفته است.»

این رسانه در شبکه ایکس نوشت: «پوتین همچنان حزب دموکرات آمریکا را به بازی گرفته و از کامالا هریس برای ریاست‌جمهوری حمایت کرده است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1242050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =