طوفان‌الاقصی| ارتش اسرائیل: حزب الله بیش از ۱۰۰ موشک و راکت شلیک کرده است

سه عملیات بامدادی حزب الله علیه رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی، یورش مجدد اشغالگران به کرانه باختری، حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن و شهادت معاون رئیس دفاع مدنی غزه در حملات هوایی به غزه از مهمترین تحولات روز ۳۳۸ طوفان الاقصی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رژیم اسرائیل در روز ۳۳۷ طوفان الاقصی شمال و جنوب نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد که در اثر آن، عبدالحی مرسی، معاون رئیس سازمان دفاع مدنی این منطقه به همراه سه تن از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| تداوم حملات توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به رفح

حزب الله لبنان بعد از یک روز پر از حملات علیه رژیم اسرائیل طی روز گذشته که در اثر آن، پنج هدف نظامی در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت، اعلام کرد که بامداد امروز سه عملیات جدید علیه صهیونیست‌ها انجام داده است که در واکنش به حمله هوایی رژیم اسرائیل به جنوب لبنان و شهادت دو تن از نیروهای امدادی صورت گرفته است.

مهمترین تحولات روز ۳۳۸ طوفان‌الاقصی از این قرار است:

شهادت معاون رئیس سازمان دفاع مدنی غزه در حمله رژیم اسرائیل

سازمان دفاع مدنی (امداد و نجات غزه) بامداد امروز اعلام کرد که «عبدالحی مُرسی»، معاون رئیس این سازمان به همراه سه تن از خانواده خود در حمله هوایی رژیم اسرائیل به منطقه العلمی در جبالیا به شهادت رسیده است.

دفاع مدنی غزه اعلام کرد که از ابتدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکنون، ۸۳ تن از نیروهای کار این سازمان به شهادت رسیده و این سازمان با کمبود گسترده مواد غذایی و نیازهای اساسی در غزه مواجه است.

ارتش اسرائیل: حزب الله بیش از ۱۰۰ موشک و راکت شلیک کرده است

رادیو ارتش رژیم اسرائیل به نقل از سخگوی ارتش این رژیم گزارش داد که جنبش حزب الله لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۰۰ موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

سه عملیات بامدادی حزب الله علیه اسرائیل

حزب الله لبنان بامداد امروز اعلام کرد که در سه نوبت، اهدافی در شمال اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است. این جنبش در بیانیه‌های اول و دوم خود اعلام کرده است که شهرک «کریات شمونه» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات گسترده موشکی خود قرار داد. در بیانیه سوم امروز خود از حملات راکتی به شهرک صهیونیست نشین «شامیر» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

این حملات حزب الله در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به شهرک فرون که منجر به شهادت و مجروح شدن غیرنظامیان (کادر امدادرسان) شد، صورت گرفته است.

تجاوز جدید مشترک آمریکا و انگلیس به یمن

رسانه‌های محلی یمنی از تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس در سه نوبت به منطقه میثم در شرق استان إب واقع در جنوب صنعاء پایتخت یمن خبر داد.

در این حمله به جزئیات بیشتر این تجاوز و خسارت های ناشی از این حمله اشاره ای نشده است.

آژیر هشدار در شمال فلسطین اشغالی فعال شد

منابع خبری گزارش دادند که صدای آژیر در چندین شهرک در منطقه الجلیل الاعلی در شمال فلسطین اشغالی فعال شده است. خبرنگار الجزیره صدای آژیر را ناشی از حملات موشکی به این مناطق دانست.

درگیری نظامیان اسرائیلی با مبارزان فلسطینی در نابلس

منابع خبری بامداد امروز یکشنبه از درگیری بین نظامیان صهیونیست با مبارزان فلسطینی در شهرک قدیمی نابلس واقع در کرانه باختری خبر دادند. نظامیان صیونیست بامداد امروز به شهرک قدیمی نابلس یورش بردند و با رزمندگان فلسطینی درگیر شدند.

شهدای الاقصی- نابلس از مقابله رزمندگان این جنبش با نظامیان صهیونیست در یورش به شهر نابلس خبر داد. الاقصی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که رزمندگان این جنبش نظامیان صهیونیست را در اطراف منطقه باب الساحة با مواد منفجره قوی هدف قرار دادند.

برخی منابع محلی فلسطینی از یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهرک جبع در جنوب جنین در شمال کرانه باختری خبر دادند. گزارش‌ها از یورش نظامیان صهیونیست به دیگر مناطق کرانه باختری از جمله در طولکرم واقع در شمال کرانه باختری حکایت دارد که از تلفات و خسارت های این حملات گزارشی منتشر نشده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1242224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =