دانشکده‌های مسئله‌محور جایگزین علم‌محورها می‌شوند

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده‌های علم محور منحل شده و دانشکده‌های موضوع محور یا مسئله محور جایگزین آنها شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه آشنایی با اصول و ضوابط دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی با حضور محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی درواحد خرم آباد برگزار شد.

نادی در این جلسه با اشاره به فضای تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی، شرایط حاکم بر مدارس و گروه‌های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان را با کیفیت ارزیابی کرد و گفت: طرح نامه دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان به عنوان شانزدهمین استان تصویب شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی قرار بر این است که دانشکده‌های علم محور منحل شده و دانشکده‌های موضوع محور یا مسئله محور جایگزین آنها شود.

نادی اظهار کرد: تفاوت دانشکده‌های علم محور با دانشکده‌های موضوع محور یا مسئله محور این است که در دانشکده‌های علم محور بدون توجه به مسائل بیرون، رساله و مقاله نوشته شده و نیروی متخصص تربیت می‌شود در حالی که در دانشکده‌های موضوع محور بر اساس قواعد و نیازهایی که در بیرون از دانشگاه و در جامعه وجود دارد، نیرو تربیت می‌شود.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در دانشکده های علم محور خیلی ارتباط بین عرصه و پایه یعنی رابطه بین کلاس با محیط واقعی کار اهمیتی ندارد، اما در دانشکده‌های موضوع محور دانشجو دقیقاً محیط واقعی کار، کاربینی، کارآموزی و کارورزی را درک و تجربه می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =