تکذیب قبولی داوطلب دارای سهمیه‌ در رشته دندانپزشکی

در روزهای اخیر فیلمی از یک کارنامه جعلی با درصدهای عجیب در فضای مجازی پخش شده است که سازمان ملی سنجش وجود چنین کارنامه ای را تکذیب کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پس از اعلام کارنامه ملاک انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در ۹ شهریورماه حاشیه های متعددی درباره کارنامه، سهمیه و قبولی در رشته های پرطرفدار مطرح شده است.

از جمله این حاشیه ها فیلمی است که از کارنامه داوطلبی منتشر شده و نشان می دهد که داوطلب دارای سهمیه‌ ایثارگران بوده و با درصدهای منفی در رشته دندانپزشکی یک دانشگاه علوم پزشکی بزرگ قبول شده است!

در پاسخ به این حواشی و شایعات در خصوص سهمیه کنکور، سازمان ملی سنجش در توضیحی آورده است: «مقتضی است توضیحات زیر بر اساس قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومی منتشر شود.

در تصویر منتشر شده ادعا شده است که یک داوطلب دارای سهمیه‌ آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با درصدهای پایین در رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شده که این ادعا کذب بوده و کارنامه منتشر شده نیز جعلی است.

همانگونه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری نیز تصریح شده است ایثارگران اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت ۲۵ درصدی و یا ۵ درصدی برای قبولی در هر کدرشته محل، باید حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرش شده گزینش آزاد در آن کدرشته محل را کسب کنند.

همچنین حدنصاب نمره برای سهمیه رزمندگان ۷۵ درصد نمره گزینش آزاد در کدرشته محل مورد نظر است که به روشنی نشان می‌دهد ادعای مطرح شده در فیلم صحت ندارد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1242379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =