مهدی طارمی نقش کلیدی در تیم ملی دارد/ لزوم تدارک دیدن بازی‌های دوستانه

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: مهدی طارمی نقش بسیار کلیدی ای در بازی تیم ملی دارد اما نباید متکی به یک بازیکن بود.

حسن روشن پیشکسوت فوتبال و بازیکن اسبق تیم ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: میانگین سنی تیم ملی ما در جام ملت‌های آسیا بسیار بالا بود و همین موضوع باعث میشد تیم ملی پیری را داشته باشیم ولی در این مسابقات تیم ملی جوان تر شده است و شاهد هستیم که بازیکنان جوان به تیم تزریق شده اند.


بازیکن اسبق تیم ملی در رابطه با سیستم بازی ایران بیان کرد: الان در تمام دنیا تیم‌ها چهار چهار دو بازی می کنند و مشاهده می کنیم که تیم ملی هم با همین سیستم بازی می کند. اگر دقت کنید نقش مهدی طارمی بسیار کلیدی است و او در این سیستم سعی می کند به عنوان مهاجم نه کاذب به عقب بیاید و توپ بگیرد که در نوع خود فوق العاده است. البته اینکه تمام توپ‌ها به مهدی طارمی برسد اشتباه است زیرا تیم ملی نباید به یک بازیکن متکی باشد.


وی در رابطه با هجمه‌های وارد به امیر قلعه نویی گفت: این شعارها عادی شده است و امیر قلعه نویی هم به این شعارها عادت کرده است. مردم انتظار دارند که تیم ملی همیشه بازی خوبی را انجام دهد ولی در برابر قرقیزستان ما بازی خوبی را انجام ندادیم و از فرصت‌ها استفاده نکردیم. این شعارهایی هم که داده شد به این علت بود که تیم ملی افتخار خاصی را در سال‌های اخیر کسب نکرده است و مردم خسته هستند.


پیشکسوت فوتبال درباره افت بازیکنان تیم ملی اضافه کرد: تیم ملی ضعیف است و در برابر تیم‌های قوی به مشکل میخورد. تیم ملی از حالا باید بازی‌های تدارکاتی خوبی را در نظر بگیرد و در برابر تیم های قدرتمند بازی کند تا اتفاقات بازی با قرقیزستان در دیگر بازی‌ها تکرار نشود. تیم ملی در چندین نقطه ضعف دارد و اگر می خواهد این ضعف ها را برطرف کند باید تجربه کسب کند و این تجربیات در بازی‌های دوستانه به دست می آید.


روشن درباره وضعیت این نسل تیم ملی تصریح کرد: این نسل تیم ملی باید عملکرد بهتری را از خود به جای بگذارد و در بازی‌های بزرگ بهتر عمل کند تا دل هواداران را شاد کند. این نسل در مقاطع حساس نتایج خوبی نگرفته است و اگر میخواهد نتیجه بگیرد باید کمی بازی تماشاگر پسند را ارائه دهد. تیم ملی همچنان ضعف‌های زیادی دارد و باید روی این ضعف‌ها کار کند تا در بازی های بعدی دچار مشکل نشود.

کد خبر: 1242522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =