دانشگاه آزاد ماکو، حافظه تاریخی دفاع مقدس را زنده نگه می‌دارد

یعقوب نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران، سرمایه‌های پایان‌ناپذیر نظام و انقلاب اسلامی هستند و دانشگاه به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی جامعه، وظیفه دارد تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو گفت: این دانشگاه با برگزاری برنامه‌هایی همچون کتابخوانی، مسابقات فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس، اهدای کتاب خاطرات شهدا و ایثارگران، حمایت از پژوهش‌های دفاع مقدسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان تلاش می‌کند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در برابر قدرت‌های جهانی، گفت: دفاع مقدس الگویی بی‌نظیر از خودباوری و توانمندی‌های ملت ایران است. به همین منظور، دانشگاه در نظر دارد تا با دعوت از متخصصان حوزه دفاع مقدس، نشست‌های بصیرتی برگزار کرده و دانشجویان را با دستاوردهای علمی و نظامی رزمندگان اسلام آشنا کند.

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو همچنین از برگزاری برنامه‌هایی همچون دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس، نشست‌های تبیینی در راستای آشنایی دانشجویان با مذاهب مختلف و نقش استعمار در بهره‌گیری از تفاوت‌های مذهبی، استفاده از ظرفیت اساتید در زمینه‌ی آشنایی دانشجویان با ادیان مختلف، برگزاری میزگردهای صمیمانه بین دانشجویان و استفاده از ظرفیت حوزه در جهت شناساندن فرهنگ اصیل اسلامی خبر داد.

نوروزی در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو با اجرای این برنامه‌ها، تلاش می‌کند تا دانشجویان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرده و آن‌ها را به عنوان نسلی آماده برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تربیت کند.

خبرنگار: ثمین معصومی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =