اقوام و عشایر نقش مهمی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اقوام و عشایر با داشتن شجاعت، غیرت و ایجاد حماسه‌های بزرگ، نقش مهمی در دفاع مقدس ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش یادواره شهدای اقوام و عشایر ایران‌زمین در شهرستان فارسان گفت: انقلاب اسلامی و ملت ایران با هدایت رهبر کبیر انقلاب(ره) در جنگ هشت سال دفاع مقدس، با ایثار، فداکاری و کارهای جهادی موفق شدند از سخت‌ترین شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی عبور کنند.

وی با تأکید بر سخن رهبر انقلاب که مصداق کارهای جهادی در جنگ تحمیلی، صورت گرفته است، افزود: مقاومت رزمندگان، صبر خانواده شهدا و انجام کارهای جهادی باعث شد که سربازان اسلام در دفاع مقدس، پیروز شوند و حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیافتاد.

حیدری با اشاره به یاد و خاطره شهید خدمت سید ابراهیم رئیسی، بیان کرد: در طول سه سال فعالیت دولت سیزدهم، اقدامات قابل توجهی در کشور انجام گرفت؛ از جمله در کاهش نرخ بیکاری، افزایش صادرات، افزایش فروش نفت، تسویه بدهی‌های بانکی، تکمیل و ساخت پروژه‌های عمرانی و آبی و حمایت از قانون جوانی جمعیت رکوردشکنی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دفاع مقدس، الگویی برای تمام تاریخ کشور ایران و جهان است که نشان می‌دهد کار جهادی باعث سرافرازی و موفقیت در تمام امور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن، مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور و ملت را نشان گرفته است که راه حل خنثی کردن این تهاجم‌ها برگزاری یادواره و کنگره شهدا است.

این مقام استانی تصریح کرد: ما هرچه داریم از شهدا و خانواده ایثارگران است؛ و باید تا می‌توان قدردان این خانواده‌ها باشیم؛ آن‌ها هستند که نظام اسلامی را بیمه می‌کنند.

غلامعلی حیدری ادامه داد: اقوام و عشایر با داشتن شجاعت، غیرت و ایجاد حماسه‌های بزرگ، نقش مهمی در دفاع مقدس ایفا کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهدیدهای مختلف و متعدد دشمن ابراز کرد: حضور عشایر و اقوام برای کشور یک فرصت است؛ دشمن می‌خواهد این فرصت‌ها را به تهدید، تبدیل کند که نباید اجازه داد از آن به هر نحوی استفاده کند.

وی اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، باعث پیوند و نزدیکی بین اقوام و عشایر و از بین بردن شکاف‌های ایجاد شده توسط دشمن می‌شود.

گفتنی است، جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران‌زمین از تاریخ ۲۳ شهریور، شروع و تا ۳۰ شهریورماه با حضور ۱۲ استان از سراسر ایران و ۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی به میزبانی شهرستان فارسان، برگزار می‌شود.

خبرنگار : احمدرضا فضل‌اللهی دهکردی

انتهای پیام /

کد خبر: 1242875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =