چمران: تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران انجام می‌شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران انجام می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در خصوص بازگشایی مدارس ارائه خواهد شد و در ادامه انتخاب حسابرسان شورا برای سال ۱۴۰۳ و معرفی تعدادی از کارمندان شهرداری به عنوان قائم‌مقام ذیحساب از دیگر دستورات جلسه امروز است.

بیشتر بخوانید؛

استقبال زاکانی از تحقیق درباره سازمان املاک شهرداری

وی درباره افزایش ترافیک در مهرماه تصریح کرد: برنامه‌ای به صورت سالیانه توسط شهرداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های دخیل در بازگشایی مدارس از مدت‌ها قبل در نظر گرفته می‌شود. حمل و نقل در روزهای اول مهر و آغاز سال تحصیلی بدتر از روزهای قبل خواهد بود و ۲۰ درصد نامناسب‌تر می‌شود و این برنامه‌ها برای کاستن ترافیک است.

چمران با بیان اینکه به صورت کلی این برنامه‌ها عملی نیست اما هر ساله تاثیر آن را شاهد بودیم، اضافه کرد: اگر برنامه‌ریزی شود می‌توان از میزان آن کاست اما تا وقتی وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش ندهیم و بیش از ۶۰ درصد از وسایل نقلیه شخصی استفاده شود این شرایط را شاهد خواهیم بود. مترو و اتوبوس اصل مسئله و مبنای حمل و نقل عمومی هستند.

وی درباره مطرح شدن سوال از شهردار تهران توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: سوال مراحل قانونی خود را طی نکرده بود و ما روز سه‌شنبه را در نظر گرفته بودیم اما چون سفر بریکس پیش آمد، اجازه دادیم به فرصت دیگری موکول شود. ما هنوز از ایشان دعوت نکردیم اما دعوت می‌کنیم که در مورد مسکن گزارشات خود را ارائه دهد.

چمران همچنین درباره تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران تاکید کرد: کمتر از ۴۸ ساعت اعلام وصول شده و کارهای آن به اتمام رسیده است.

وی همچنین درباره دیدار اعضای شورای شهر تهران با مقام معظم رهبری گفت: در چند نوبت برنامه‌ریزی برای دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری انجام شد اما به دلیل برنامه‌هایی که پیش آمد، این دیدار انجام نشد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ۷ ساله شدن شورا به دلیل اینکه ۶ ماه از مصوبه قبلی نگذشته مطرح نمی‌شود، گفت: اگر شورای عالی سریع‌تر اقدام کند شاید بتوان به جایی رسید؛ گرچه کار سختی است و مجلس باید رای دهد. همه این موارد مصوبه مجلس، قانع شدن شورای نگهبان و در نهایت تایید مجمع تشخیص را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه حسابرسی ارتباطی به شفافیت مالی ندارد، تصریح کرد: حسابرسان عملکرد مالی را بررسی می‌کنند اما شفافیت مسئله دیگری است و باید درآمد و هزینه به‌روز ارائه شود. وقتی حسابرسی صورت بگیرد موارد شفاف خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =