ترکیب احتمالی استقلال مقابل الغرافه

اگر اخبار پیرامون استقلال درست باشد، نکونام قصد دارد برابر الغرافه به سیستم سه‌دفاعه بازگردد و بدین ترتیب یکی از بازیکنان خط میانی این تیم از ترکیب خارج می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ ورزشگاه شهر قدس پس از سپری کردن یک روز جنجالی و پرحاشیه، امشب میزبان استقلال و الغرافه خواهد بود. این نخستین تجربه دو تیم در نسخه جدیدی از پیکارهای باشگاهی آسیا، تحت عنوان لیگ نخبگان خواهد بود. همان‌طور که سرمربیان دو تیم گفتند، آن‌ها تنها با هدف پیروزی و کسب سه امتیاز پای به زمین مسابقه خواهند گذاشت.

بیشتر بخوانید:

استقلال به دنبال بازگرداندن تورس به ایران

این مسابقه برای استقلال از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که علاوه بر رقابت با تیمی قدرتمند همچون الغرافه، پیروزی در نخستین دیدار می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های آینده تیم در این تورنمنت مهم آسیایی باشد.

انتظار می‌رود که جواد نکونام با یکی دو تغییر نسبت به ترکیبی که برابر استقلال خوزستان تیمش را به زمین فرستاده بود، به مصاف الغرافه برود. قطعی‌ترین تغییر، در نوک خط حمله خواهد بود و گوستاوو بلانکو از ابتدا به میدان خواهد رفت و در سمت چپ و پست وینگر نیز شک و شبهاتی وجود دارد.

این تغییرات به منظور بهبود کارایی تیم و افزایش توان هجومی آن در مقابل تیم‌های قوی‌تر اتخاذ شده‌اند. حضور بلانکو در خط حمله می‌تواند شانس‌های بیشتری برای گل‌زنی ایجاد کند و استقلال را در موقعیت بهتری برای کسب سه امتیاز قرار دهد.

گفته می‌شود که احتمالا استقلال با سیستم سه‌دفاعه پای به زمین مسابقه بگذارد و دوباره به همان آرایشی بازگردد که در فصل قبل به مصاف رقبا رفته بود.

بازگشت به این سیستم می‌تواند به استقلال کمک کند تا با ترکیبی منسجم‌تر و دفاعی مستحکم‌تر، مقابل تیم‌هایی مانند الغرافه که از نظر هجومی قوی هستند، مقابله کند.

- سیدحسین حسینی: اولین کلین‌شیت شاید در آسیا
سنگربان و کاپیتان استقلال تا کنون در این فصل و سه مسابقه از لیگ برتر نتوانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد و در تلاش است تا این کار را برابر الغرافه انجام دهد.

کسب اولین کلین‌شیت در این مسابقه نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس حسینی خواهد شد، بلکه به تقویت روحیه کل تیم نیز کمک خواهد کرد. بازی بدون دریافت گل، در برابر حریفی همچون الغرافه، یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

- روزبه چشمی: بازگشت به خط دفاعی
احتمال اینکه روزبه مجدداً به خط دفاعی بازگردد، زیاد است. بازیکنی که در بازی‌های لیگ در نقش هافبک دفاعی بازی کرد و عجیب اینکه نقطه قوت استقلال در فصل قبل، در این بازی‌ها به پاشنه آشیل تیم تبدیل شد و آبی‌ها در کلین‌شیت عاجز بودند.

بازگشت چشمی به خط دفاعی، می‌تواند به تثبیت ساختار دفاعی تیم کمک کند و تجربه بالای او در این پست، به همراه قدرت فیزیکی‌اش، ممکن است برای کنترل حملات الغرافه بسیار حیاتی باشد.

- رافائل سیلوا: زمانی برای جبران اشتباهات
سیلوا که در دو هفته ابتدایی لیگ روی دو گل خورده تیم برابر شمس آذر و ملوان، دو اشتباه مرگبار و منجر به گل را انجام داد، در بازی با الغرافه به دنبال جبران این موضوع است.

سیلوا با انگیزه بیشتری به میدان خواهد رفت تا اشتباهات گذشته خود را جبران کند و به تیم کمک کند تا در این بازی حساس آسیایی، نتیجه مطلوبی به دست آورد.

- سامان فلاح: آزمون سخت برابر خوسلو
این مدافع جوان به همراه سیلوا و چشمی، وظیفه مهار مهاجمان زهردار الغرافه و به‌خصوص خوسلو، مهاجم سابق رئال مادرید را دارند. فلاح که در بازی با استقلال خوزستان برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار گرفت، مقابل الغرافه مأموریت سختی دارد.

تجربه و مهارت خوسلو می‌تواند چالشی بزرگ برای فلاح باشد، اما این فرصت نیز برای این مدافع جوان فراهم است تا با نمایشی درخشان، جایگاه خود را در ترکیب استقلال مستحکم کند.

- رامین رضاییان: کوهی از تجربه در سمت راست
یکی از بهترین خریدهای فصل استقلال که تا کنون ۲ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل نیز داده است. او به حد کافی تجربه حضور در مسابقات آسیایی را دارد و نکونام امیدوار به استفاده از تجربه اوست.

توانایی‌های رضاییان در حمله و دفاع، باعث شده که او یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان استقلال در این فصل باشد. حضور او در سمت راست، تعادلی مهم بین حمله و دفاع برای تیم به وجود می‌آورد.

- میلاد زکی‌پور: جایگاهی که چندان مطمئن نیست
نکونام باید تصمیم نهایی خود را بگیرد که برای سمت چپ قصد استفاده مجدد از زکی‌پور را دارد یا به ابوالفضل جلالی اعتماد می‌کند. به واسطه مصدومیت و ناآمادگی جلالی، کادرفنی تصمیم گرفت تا از زکی‌پور در سه هفته نخست استفاده کند.

اگر زکی‌پور بتواند در این مسابقه عملکرد خوبی از خود نشان دهد، احتمالاً جایگاه خود را در ترکیب اصلی حفظ خواهد کرد؛ اما با بازگشت جلالی، رقابت در این پست به اوج خود خواهد رسید.

- دیدیه اندونگ: ستاره کنگویی آماده مهار هافبک‌های الغرافه
یکی از بازیکنان خوب استقلال در بازی با همنام خوزستانی، اندونگ بود. بازیکنی که در دقایق کمی که تاکنون به میدان رفته، امیدوارکننده ظاهر شده و چشم هواداران به ساق‌های او دوخته شده است.

اندونگ در بازی‌های قبلی نشان داده که می‌تواند در میانه زمین قدرت زیادی به تیم بدهد و مقابله با هافبک‌های تکنیکی الغرافه به توان بدنی و هوش تاکتیکی او بستگی دارد.

- آرش رضاوند: زمانی برای اثبات شایستگی
رضاوند از آن دست بازیکنانی است که همواره مورد اعتماد سرمربیان بوده، ولی هواداران نظر متفاوتی درباره‌اش دارند. او در بازی با الغرافه، وظیفه خلق موقعیت برای مهاجمان تیمش دارد.

این بازی می‌تواند فرصتی برای رضاوند باشد تا با خلق موقعیت‌های گلزنی، نظر هواداران را به خود جلب کند و ارزش‌هایش را به تیم نشان دهد.

- محمدحسین اسلامی: خطر نیمکت‌نشینی حس می‌شود
هرچند که اسلامی در بازی‌های اخیر استقلال عملکرد بسیار خوبی داشته و جزء معدود ستاره‌های تیمش بوده، اما احتمال دارد که نکونام تصمیم بگیرد از مهرداد محمدی در ترکیب استفاده کند. بازیکنی که به واسطه محرومیت ۶ جلسه‌ای، می‌تواند نخستین بازی فصلش را برابر الغرافه انجام دهد.

اسلامی با درک این خطر، باید از فرصت‌های احتمالی خود به خوبی استفاده کند تا همچنان در ترکیب اصلی حضور داشته باشد و جایگاه خود را از دست ندهد.

- جلال‌الدین ماشاریپوف: با روحیه پس از گل ملی
ستاره ازبکستانی که در فیفا دی اخیر توانست برای تیم ملی ازبکستان گلزنی کند، با روحیه بالایی به تمرینات بازگشته است. نکونام روی توانایی‌های ماشاریپوف حساب ویژه‌ای باز کرده و استقلالی‌ها نیز امیدوار به درخشش این بازیکن هستند.

ماشاریپوف با سرعت و تکنیک بالای خود می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین مهره‌های استقلال در این بازی باشد و نقشی کلیدی در ایجاد موقعیت‌های گلزنی ایفا کند.

- گوستاوو بلانکو: به دنبال ثبت اولین گل فصل
مهاجم بلند قامت و آرژانتینی استقلال، دو هفته اول را به دلیل مشکلات مربوط به ثبت قراردادش از دست داد و در هفته سوم و در بازی با استقلال خوزستان نیز در نیمه دوم به میدان رفت. با این حال، او از ابتدا بازی می‌کند و در پی به ثمر رساندن اولین گل این فصلش است.

حضور بلانکو در خط حمله استقلال می‌تواند شانس‌های زیادی برای گل‌زنی ایجاد کند، و این بازی فرصت خوبی برای اوست تا با گل‌زنی، جایگاه خود را به عنوان مهاجم اصلی تیم تثبیت کند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر الغرافه قطر:

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، دیدیه اندونگ، آرش رضاوند، محمدحسین اسلامی، جلال الدین ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

کد خبر: 1242997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =