عارف: وفاق ملی، راه نجات کشور است

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز ما بر این باوریم که وفاق ملی، راه نجات کشور است و اگر نتوانیم همدیگر را تحمل و وفاق را دنبال کنیم، دشمن حداکثر استفاده را خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا عارف روز دوشنبه در سالروز تاسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: با ابتکار یادگار امام راحل و فرمان امام (ره) موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در سال ۱۳۶۷ حدود ۳۶ سال قبل تاسیس شد و در این مدت خدمات ارزشمندی را در ارتباط با تنظیم و نشر آثار حضرت امام داشته است و قطعا هر دانشمند و پژوهشگری که بخواهد پژوهش و تحقیقی در ارتباط با حضرت امام(ره) و اندیشه و تفکر ایشان داشته باشد مطمئن‌ترین مرجع و نهادی که می‌تواند به اسنادش استناد کند این موسسه است.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت جدید عارف برای دولت چهاردهم، تاکتیک یا درس اخلاق؟

وی با تاکید بر این که این موسسه زحمات فراوانی در این ارتباط تاکنون متحمل شده است، اظهار کرد: شاید یک مسیری که این موسسه تاکنون دنبال کرده تقویت پیوند عمیق و ماندگار مردم و به‌خصوص نسل جوان با آثار و

عارف اظهار کرد: امروز ما بر این باوریم که وفاق ملی، راه نجات کشور است و اگر نتوانیم همدیگر را تحمل و وفاق را دنبال کنیم، دشمن حداکثر استفاده را خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در یکی و دو ماه اخیر، دغدغه و تلاش اصلی رسانه‌های معاند، ایجاد تفرقه و از بین بردن وفاق داخل کشور است؛ وفاقی که بین قوه مقننه و قوه مجریه است. رآیی که مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت چهاردهم داد، پیام وفاق بود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: وفاقی که بین سه قوه و همه نهادهای حاکمیتی وجود دارد، نتیجه راهبردی است که مردم پذیرفتند و امروز وضعیت خوبی داریم، دغدغه همیشگی رسانه‌های معاند، انقلاب ما است که آنها را به این نتیجه رسانده که مهمترین مسیر، ایجاد تفرقه و خالی کردن دل مردم است.

وی تصریح کرد: هم دولت و هم همه دست اندرکاران و مردم باید اعتنا کنند که اختلاف نظرها و بعضاً برخی نظرهای تفرقه‌ای نباید موجب دوگانگی و دو دستگی در کشور شود.

وی ادامه داد: امروز اولویت مردم، مساله معیشتی و مساله اقتصادی است و گام برداشتن دولت در این راستا به تقویت وفاق ملی کمک می‌کند، چگونگی حفظ وفاق شعار نیست. این عمل است که نشان می‌دهد که این وفاق مورد اعتنای دولتمردان هست یا نیست.

تفکر امام(ره) به ما دیکته می‌کند که به هیچ‌وجه نباید تسلیم شویم

وی تاکید کرد: تفکر امام(ره) به ما دیکته می کند که به هیچ وجه نباید تسلیم شد؛ ما بر موانع و مشکلات و دشمنی‌ها باید پیروز شویم.

عارف اضافه کرد: ناترازی‌هایی در زمینه اقتصاد وجود دارد، این شرایط قابل دوام نیست و باید اصلاح شود، مردم هم با امید به اصلاح به این تفکر رأی دادند. اعتقاد ما هم این است که این مسائل قابل حل است و دوات هم تلاش جدی دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: شرایط در کشور شرایط بسیار خوبی است، فضای همکاری است و بین دولت، مجلس و نهادهای حاکمیتی رابطه اخلاقی و صمیمانه‌ای وجود دارد که بهترین شرایط برای پرداختن به چالش‌هاست.

وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم در کنار کارهایی که دولت انجام می‌دهد از نظرات و خلاقیت‌های نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها استفاده کنیم، به یاد امام(ره) افتادن نتیجه اش احساس مسئولیت بیشتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =