قدرت تسلیحات هوایی انصارالله جهان را شگفت‌زده کرده است

حمله موشکی نیروهای نظامی یمن به قلب تل‌آویو که سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها را ناکام گذاشت و همچنین سرنگونی پهپاد آمریکایی در فاصله کمتر از یک روز از عملیات موشکی، جهان را در شگفتی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، پس از حمله هوایی 15 سپتامبر انصارالله به منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه بن گورین اسرائیل، که به گفته این گروه اولین حمله موشکی بالستیک با قدرت مافوق صوت بوده، این نیرو اعلام کرد که اسرائیل باید منتظر حملات با کیفیت بیشتری باشند. در این حمله که گفته می‌شود اسرائیل نتوانسته آن را رهگیری کند هم ضعف دفاعی اسرائیل و هم قدرت مانور انصارالله را بار دیگر نشان داده‌است.

بیشتر بخوانید:

عملیات خون‌خواهی شهید هنیه باید کیفی و منجر به تلفات از دشمن شود/ احتمال برنامه‌ریزی یک عملیات ویژه علیه رژیم صهیونیستی

اکنون تنها یک روز پس از این عملیات، انصارالله اعلام کرده پهباد آمریکایی را در حمله جدید خود سرنگون کرده است. این حملات بار دیگر توجه‌ها را به سمت قدرت نظامی این گروه جلب کرده‌است.

انصارالله با اعلام سرنگونی این پهپاد، همچنین ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که به نظر می‌رسد یک حمله موشکی زمین به هوا بوده و لاشه‌های شعله‌ور در سراسر زمین پخش شده است. به گزارش آسوشیتدپرس، ارتش ایالات متحده به درخواست اظهارنظر درباره ادعای حوثی‌ها درباره سرنگونی یک پهپاد بر فراز استان دهمار در جنوب غربی این کشور پاسخ نداد.

یحیی سریع -سخنگوی انصارالله- نیز این پهباد را ام‌کیو 9 معرفی کرد. او گفت که این سومین موردی بود که توسط این گروه در یک هفته سرنگون شد، اگرچه دو ادعای دیگر شامل ویدئوی مشابه یا شواهد دیگری نبود. ارتش ایالات متحده نیز به طور مشابه از دست دادن هیچ هواپیمایی را اعتراف نکرده است.

اسامه حمدان -یک مقام ارشد حماس- نیز ضمن اعلام این نکته که حوادث اخیر نشان دهنده محدودیت‌های توانایی دفاعی اسرائیل است که اغلب آنرا تبلیغ می‌کند، گفت: «این پیامی به کل منطقه است که اسرائیل موجودیتی مصون نیست. حتی توانایی‌های اسرائیل هم محدودیت‌هایی دارد».

اکنون در حالی که توجه رسانه‌ها نیز به این موضوع جلب شده است که موشک‌هایی که این گروه استفاده می‌کند چگونه تأمین شده‌است، یحیی سریع گفت که انصارالله از یک موشک تولید داخل استفاده کرد. همچنین از آنجایی که بسیاری از تحلیلگران غربی اذعان دارند ایران نیروهای یمن را تجهیز می‌کند، مسعود پزشکیان -رئیس جمهور ایران- در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تهران موشک‌های مافوق صوت در اختیار انصارالله قرار نداده است.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1243152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =