رونالدو چطور تبدیل به یک ابرقدرت شد؟

فوق ستاره پرتغالی توانسته در مدت زمانی اندک و در خارج از زمین فوتبال نیز به یک ابرقدرت تبدیل شود.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، کمتر کسی در سال ۱۹۹۷ تصور می‌کرد که آن پسر کوچکی که از مادیرا با نظر استعدادیاب‌های اسپورتینگ پرتغال راهی لیسبون شد، تبدیل به نمادی جهانی و الهام بخش چندین نسل شود. او حالا الگوی میلیون‌ها نفر در سراسر دنیاست.

بیشتر بخوانید

اظهارنظر جنجالی ستاره النصر؛ به اروپا باز می‌گردم

کریستیانو رونالدو با حرفه فوتبالی منحصر به فرد که داستان آن برای همه کاملا شناخته شده است، همچنان ما را شگفت‌زده می‌کند. چیزی که کمتر کسی انتظارش را داشت، جسارت و عمل‌گرایی بود که با آن او همچنین توانسته یک امپراتوری تجاری خارج از میدان برای خود بسازد.

اندازه و میزان موفقیت او در فوتبال و کسب و کار مثال‌زدنی است. حتی بیشتر از آن برای فوتبالیستی که با تحصیلات ابتدایی و با سخت‌گیری و ممارست عالی، بر مشکلاتی که زندگی به او تحمیل کرده بود، غلبه کرد. در آن سن خیلی کم او می‌دانست که چگونه خود را به محیط تحمیل کند و در عین حال هر چیزی را که برای برنده شدن در زمین وجود داشت را به دست آورد.

رونالدو در سن کم به انگلیس رفت و سپس به تاریخ‌سازی در اسپانیا و ایتالیا نیز ادامه داد و حالا سال‌های پایانی فوتبالش را در عربستان پشت سر می‌گذارد، اما رونالدو فقط در دنیای فوتبال یک ابرقدرت نیست.

آخرین فصل از این سفر چالش برانگیز، کانال "یوتیوب" او است که تمام رکوردهای تاریخ این پلتفرم را شکسته است.

هنگامی‌ که او اولین ویدیوهای خود را در ۲۱ آگوست، یک ماه پیش، به اشتراک گذاشت، اعداد و ارقام به‌شدت افزایش یافت. در ۹۰ دقیقه به یک میلیون مشترک خود رسید، در ۲۴ ساعت به ۱۸ میلیون و بعد از ۲۱ روز بعد به ۶۰ میلیون مشترک رسید و از بسیاری از نام‌ها با حرفه‌ای موفق در زمینه‌های مختلف و با چندین سال حضور در یوتیوب پیشی گرفت. مثل تیلور سویفت یا اخیراً امینم.

تا زمانی که احساس خوبی داشته باشم، فوتبال بازی می‌کنم

رونالدو می‌گوید، این ایده‌ای بود که از مدت‌ها پیش داشتم، اما در سال گذشته بود که نیاز به راه‌اندازی کانال را احساس کردم و در این زمان بود که تیمی‌ را تشکیل دادیم که مسئول فکر کردن به آن بود.

کریستیانو در مورد اینکه چرا تصمیم به سرمایه‌گذاری روی پلتفرم را گرفته است، توضیح می‌دهد: «یوتیوب به من اجازه می‌دهد به میلیون‌ها طرفدار که در سرتاسر جهان دارم برسم و به من اجازه می‌دهد تا به جوان‌ترها نیز بیشتر توجه کنم. در هر جغرافیایی دنبال‌کننده‌های جوان هستند و فکر می‌کنم به خاطر نحوه همراهی و حمایت در طول این سال‌ها مدیون آنها هستم.

کریستیانو درست می‌گوید: امسال یوتیوب از نظر زمان استفاده در ایالات متحده از «نتفلیکس» و «پرایم آمازون» پیشی خواهد گرفت. در مورد شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی دیگر نیز همین اتفاق می‌افتد. این پلتفرم به بزرگترین کانال مصرف‌کننده در جهان تبدیل شده است و رونالدو به این موضوع پی برده است.

رونالدو می‌گوید: من می‌خواهم روتین‌هایم، سلایق و نحوه تمریناتم را نشان دهم و با دوستانم صحبت کنم، نه تنها در دنیای فوتبال، بلکه خارج از آن. می‌خواهم بسیاری از لحظاتم را در خارج از زمین به اشتراک بگذارم، این ایده بود که مرا به فکر کردن در مورد این پروژه سوق داد.

اگر از زمان خود خوب استفاده نکنید، یکی از دشمنان اصلی بازیکن فوتبال خواهد بود. کریستیانو می‌گوید که هرکس فکر می‌کند که پایان نزدیک است، اشتباه می‌کند. اولویت او هنوز فوتبال است.

او می‌گوید که تا زمانی که احساس خوبی داشته باشم و مفید باشم، می‌خواهم در فوتبال به کارم ادامه دهم و حقیقت این است که بدن او جوانتر از ۳۹ سال نشان می‌دهد.
۲۰۸۴۱۶۶

او بدون برنامه از پیش تعریف شده، اما درست و دقیق تصمیم می‌گیرد چه زمانی و چه محتوایی فیلمبرداری کند. در سه هفته اول بیش از ۴۰ محتوا تولید شد. رشد آمار روی پلتفرم متوقف نمی‌شوند: تا کجا؟ کریستیانو با لبخند کسی که می‌داند برای او هیچ محدودیتی وجود ندارد، پاسخ می‌دهد: «تا جایی که دنبال‌کنندگان من می‌خواهند.»

منبع: ورزش سه

کد خبر: 1243497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =