اکنون بهترین زمان برای انتقام از اسرائیل است/ وعده ایران پس از بازگشت پزشکیان از نیویورک عملی خواهد شد؟

استاد دانشکده مطالعات جهان با بیان اینکه اسرائیل باید بداند که سایر اجزای مقاومت به ویژه ایران در صورت افزایش تنش ساکت نخواهند ماند، تاکید کرد: اکنون زمان مناسبی برای عملی کردن وعده انتقام به خونخواهی شهید هنیه است و این امر می‌تواند فشارها بر حزب الله را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، تنش در جبهه جنوبی لبنان با شمال فلسطین اشغالی به بالاترین سطح خود از زمان طوفان الاقصی رسیده است و رژیم صهیونیستی روز گذشته عملیات‌های هوایی خود را تا حد زیادی گسترش داد و بسیاری از مناطق مسکونی در جنوب لبنان را بمباران کرد که منجر به شهادت بیش از 490 شهروند لبنانی شده است. علیرغم حملات غیرانسانی رژیم، حزب الله صرفا پایگاه‌های نظامی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرا می‌دهد.

برخی کارشناسان بر این باورند که احتمالا محور مقاومت در روزهای پیش‌رو کارت‌های جدیدی برای تغییر معادلات نظامی رو خواهد کرد. دکتر سیدهادی برهانی -استاد دانشکده مطالعات جهان و کارشناس مسائل اسرائیل- در گفتگو با ایسکانیوز به سوالاتی در همین ارتباط پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

طراحی مقاومت برای نبرد طولانی مدت با اسرائیل

وی با رد احتمال حمله زمینی اسرائیل به لبنان گفت: برتری اسرائیل در حوزه هوایی و تسلیحات پیشرفته است و تلاش می‌کند از همین طریق به اهداف خود دست پیدا کند و نبرد را در حوزه هوایی پیش ببرد. به اعتقاد برهانی، در صورت آغاز نبرد زمینی شرایط تغییر خواهد کرد و حزب الله در این حوزه برتری دارد و می‌تواند تلفات زیادی از اسرائیل بگیرد؛ بنابراین بعید است که اسرائیل وارد جنگ زمینی شود.

این کارشناس منطقه در پاسخ به سوالی در مورد احتمال ورود سایر عناصر مقاومت با هدف حمایت از حزب الله و کاهش فشار بر لبنان اظهار کرد: تاریخ جنگ‌های حزب الله با رژیم صهیونیستی نشان داده که فراز و نشیب‌هایی در آن وجود دارد و در جنگ 33 روزه نیز حزب الله روزهای سختی داشت و تلفات زیادی داد اما در نهایت توانست پیروز جنگ باشد. وی با اشاره به تلفات وارده به حزب الله در روزهای اخیر که سید حسن نصرالله نیز آن را تایید کرد، گفت: حزب الله را نمی‌شود مثل یک ارتش معمولی تصور کرد و از جهت روحیه و ایدئولوژی سازمان حزب الله متکی به اسلحه و تجهیزات نیست و قدرت تاب‌آوری بالایی دارد.

برهانی در ادامه افزود: این شرایط پایدار نخواهد ماند و روند جنگ در روزهای آتی تغییر خواهد کرد و احتمال ورود سایر بخش‌های مقاومت وجود دارد. وی با بیان اینکه حزب الله در مقطع کنونی به ویژه بعد از انفجار پیجرها و انفجار جلسه فرماندهان تا حدی غافلگیر شد، تصریح کرد: مقاومت رفته رفته ابتکار عمل را به دست خواهد گرفت و طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای مقابله با وضعیت جدید اجرا خواهد کرد.

استاد دانشکده مطالعات جهان در خصوص احتمال ورود ایران در حمایت از لبنان گفت: در واقع اکنون مردم توقع دارند و شرایط منطقه به گونه‌ای است که ایران باید تهدید خود را عملی کند؛ زیرا تا کنون موضوع آتش‌بس مطرح بود اما اکنون نه تنها آتش‌بس در کار نیست، اسرائیل تنش را افزایش داده و به لبنان حمله کرده است. وی افزود: ایران نهایت همکاری را با طرف‌های منطقه‌ای انجام داده اما اسرائیل هیچ گونه همکاری برای توقف جنگ انجام نداده است.

برهانی با بیان اینکه مسئولین ما از بالاترین رده‌ها وعده انتقام داده‌اند، گفت: این وعده باید عملی شود و صبر بیش از این موجب شک و تردید نزد مردم خواهد شد و از طرف دیگر، شرایط لبنان فضا را آماده کرده که ایران انتقام خود را عملی و فشار را بر اسرائیل افزایش دهد. این کارشناس منطقه افزود: اسرائیل باید بداند که در صورت افزایش تنش، سایر اجزای مقاومت به ویژه ایران ساکت نخواهند ماند؛ بنابراین پس از بازگشت آقای پزشکیان از سفر نیویورک زمان مناسبی برای انتقام خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =