تشکل‌های اسلامی دانشجویی نقش اساسی و غیر قابل جایگزین دارند

معاون فرهنگی دانشگاه قزوین گفت: حفظ روح اسلامیت دانشگاه، از خواسته‌های جدی دین باوران است و بار اصلی این مسئولیت، بر دوش دانشجویان خواهد بود؛ اما این رسالت، همانند دیگر وظایف اجتماعی، جز از طریق تأسیس و یا تقویت نهادهای اجتماعی متناسب پدید نخواهد آمد و در این میان، نقش تشکل‌های اسلامی دانشجویی که برخاسته از بدنه یاد شده هستند، نقشی اساسی و غیر قابل جایگزین است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ سید حسن مهدیخانی سروجهانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد قزوین در جلسه‌ای که با دبیران کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی داشتند، ضمن تسلیت به خانواده کشته شدگان حادثه طبس، در خصوص فعالیت تشکل‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: فعالیت تشکل‌های اسلامی دانشجویان در دانشگاه شامل برگزاری برنامه‌های مختلف سیاسی، اجتمـاعی و فرهنگـی مانند سخنرانی، میزگرد، تریبـون آزاد، کرسی آزاداندیشی، برگزاری مراسم، برگزاری اردوهای فرهنگی، انتشار نشریات، اعلام مواضع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در قالب بیانیه‌ها و بسیاری فعالیت‌های دیگر می‌باشد.

وی ادامه داد: تشکل‌های دانشگاهیِ همسو، با تشکیل تشکل‌های سراسری تحت عنوان اتحادیه، فعالیت‌های خود را از عرصه دانشگاه‌ها به فعالیت‌های بین دانشگاهی تعمیم داده و بر مناسبات سیاسی و اجتماعی کل کشور اثرگذار می‌شوند.

مهدیخانی یادآور شد: حفظ روح اسلامیت دانشگاه، از خواسته‌های جدی دین باوران است و بار اصلی این مسئولیت، بر دوش دانشجویان خواهد بود؛ اما این رسالت، همانند دیگر وظایف اجتماعی، جز از طریق تأسیس و یا تقویت نهادهای اجتماعی متناسب پدید نخواهد آمد و در این میان، نقش تشکل‌های اسلامی دانشجویی که برخاسته از بدنه یاد شده هستند، نقشی اساسی و غیر قابل جایگزین است.

وی در ارتباط با نقش تشکل‌ها افزود: نقش‌های سه گانه‌ تشکل‌های اسلامی دانشجویی، گوشه‌ای از شأن و موقعیت تشکل‌ها را نشان می‌دهد. به همین جهت بایستی به وظایف کلان و خرد مجامع اسلامی دانشجویی توجهی مجدد داشت؛ مشکلات و مخاطرات آن را مورد کاوش قرار داد و تمهیدات لازم را برای دستیابی به وظایف و پرهیز از خطرات جستجو کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: تشکل‌های اسلامی دانشجویی، در عضویابی دوراهی سختی را در پیش دارند: از یک سو می‌بایست به توسعه ی کمی اعضا و هواداران بیندیشند و خود را از یک گروه کوچک و اقلیت درآورند و در محیط دانشگاه، حضوری محسوس و عینی داشته باشند؛ از سوی دیگر، بی قیدی در انتخاب اعضا، مخاطرات سختی را در برابر تشکل‌ها ایجاد می‌کند و ضعف‌های خصلتی، فردی را به درون جمع و تشکیلات می برد و موجب فرقه یا فساد و بدنامی مجموعه خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: تمام دبیران کانون‌ها و تشکل‌ها باید برای اجرای برنامه‌هایشان از طریق سایت بافر اقدام کنند. در این سامانه جامع، تمام فعالیت‌های مرتبط با نهاد های دانشجویی (تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی، شورای تعامل دانشگاه و دانشجو و...) اعم از انتخابات، عضو گیری، مسابقات و ....، همچنین فعالیت‌های مرتبط با اساتید همیار فرهنگ انجام خواهد گرفت. امکانی فراهم شده است که دانشجو بی واسطه درخصوص فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی ، عملکرد فرهنگی و آموزشی اساتید و کارکنان با مسئولان سطوح مختلف و مرتبط دانشگاه اعلام نظر نماید.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1243885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =