7 اکتبر؛ خروش مقاومت برای آزادسازی قدس شریف

یک سال از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و با وجود کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی و حمایت‌های همه جانبه دولت‌های غربی از اسرائیل، تردیدی وجود ندارد که دیر یا زود آگاهی عمومی جهانی ایجاد شده در کنار ایثار و جان‌فشانی رزمندگان مقاومت، پایان این رژیم جنایتکار را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، یک سال از عملیات طوفان الاقصی گذشت؛ عملیاتی که در روز 7 اکتبر 2023 برابر با 15 مهر 1402 توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی آغاز و افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل را نابود کرد. هر چند که در این یک سال، روزهای بسیار سخت و غمباری به مردم غزه گذشت و هر روز صحنه‌های ناراحت کننده‌ای از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان غزه قلب همه مسلمانان را به درد می آورد، اما در عین حال، مقاومت فلسطین و به طور کلی محور مقاومت نشان داد که به تنهایی می‌تواند در برابر تمام قدرت غرب بایستد و آن را به چالش بکشد.

بیشتر بخوانید:

جنگ غزه مشروعیت ارزش‌های نظم لیبرال را دچار چالش جدی کرده است

مقاومت در این سال هزینه‌های انسانی زیادی متحمل شد و بسیاری از فرمانده‌های ارشد خود و شخصیت‌های تاثیرگذاری را از جمله سیدحسن نصرالله - دبیرکل حزب الله- اسماعیل هنیه -رئیس دفتر سیاسی حماس، سردار نیلفروشان و تعداد دیگری را از دست داد اما در مقابل هزاران نیروی نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و از آن مهمتر امروز هیچ جای سرزمین‌های اشغالی نیست که در تیررس موشک‌ها و راکت‌های مقاومت نباشد. بر اساس گزارش مراکز مطالعاتی از داخل سرزمین‌های اشغالی موجب مهاجرت معکوس از اسرائیل به خارج از سرزمین‌های اشغالی بی‌سابقه است.

با وجود تمام سانسورهای اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی و بازوهای رسانه‌ای غربی و همچنین حمایت‌های تمام عیار اقتصادی، تسلیحاتی و سیاسی از رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته، اقتصاد رژیم روزهای بسیار سختی را سپری می‌کند، صدها هزار آواره در شمال سرزمین‌های اشغالی در اثر حملات حزب‌الله هزینه‌های هنگفتی به صهیونیست‌ها تحمیل کرده، اعتراضات داخلی تا حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته، اعتبار و تصویر جعلی ساخته شده توسط اسرائیل در سرتاسر جهان نابود شده و به طور کلی رژیم تا این اندازه به نابودی و پایان خود نزدیک نبوده است.

پایان افسانه شکست ناپذیری اسرائیل

شاید در سال 1394 زمانی که رهبر انقلاب وعده «نابودی رژیم صهیونیستی کمتر از 25 سال آینده» را مطرح کردند، تصور آن کمی دوراز ذهن بود؛ اما در طول این یک‌ سال مسجل شد که این وعده به اذن الله محقق خواهد شد. پس از عملیات موفق طوفان الاقصی آرمان آزادسازی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی بسیار باورپذیر شد و دست و پا زدن فعلی امروز صهیونیست‌ها در جبهه‌های نبرد با مقاومت از غزه گرفته تا لبنان فقط موجب فرورفتن بیشتر آنها در باتلاق خود ساخته می‌شود.

طراحی عملیات «طوفان الاقصی» که اصل غافلگیری به طور کامل در آن رعایت شده بود، علاوه بر وارد آوردن تلفات سنگین و به اسارت درآوردن تعداد قابل توجهی از نیروهای امنیتی و نظامی رژیم، هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد. به همین دلیل از طوفان الاقصی به عنوان یک شکست تاریخی امنیتی برای اسرائیل یاد می‌شود. کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در طول یک سال گذشته به هر جنایتی دست زد تا بتواند آبروی از دست رفته خود را بازگرداند اما با وجود به شهادت رساندن نزدیک به 42 هزار نفر که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، هیچ یک از اهداف اعلامی نتانیاهو در این جنگ محقق نشده است.

اقتصاد رژیم صهیونیستی در آستانه نابودی

بر اساس گزارش موسسات اقتصادی، این جنگ تا کنون حدود 400 میلیارد دلار هزینه غیرمستقیم و 55.6 میلیارد دلار هزینه مستقیم به اقتصاد اسرائیل تحمیل کرده و کاهش سرمایه‌گذاری، کاهش رشد بهره‌وری و اختلال در بازار رژیم را به دنبال داشته است. به گفته بانک اسرائیل، این جنگ هفته‌ای 600 میلیون دلار برای اقتصاد اسرائیل هزینه دارد. وزیر خزانه‌داری رژیم نیز هزینه‌های مستقیم روزانه جنگ غزه را حدود 246 میلیون دلار اعلام کرده است.

بازار سهام و ارز اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی و حملات سایر گروه‌های مقاومت به اراضی اشغالی سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. در هفته‌های آغازین پس از آغاز جنگ، تولید ناخالص داخلی اسرائیل 20.7 درصد و ورود گردشگران به سرزمین‌های اشغالی نیز کاهش چشمگیری داشت. با این حال، آنچه تا کنون مانع فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی شده، کمک‌های بی‌دریغ کشورهای غربی بوده است.

آشکارشدن چهره منافقانه برخی کشورهای اسلامی

بر خلاف رژیم صهیونیستی که پس از طوفان الاقصی شاهد سرازیر شدن کمک‌های مختلف از سوی کشورهای غربی بود، اکثر کشورهای اسلامی در این دوره کمک چندانی نکرده و حتی برخی از این کشورها از پشت به مردم غزه خنجر زدند. برخی هم صرفا به ارسال کفن و اجناس غیرمصرفی خود بسنده کردند و حسرت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر دل آنها باقی ماند. اما محور مقاومت از همان روز اول در کنار مردم غزه قرار گرفت و با حملات موشکی و راکتی خود علاوه بر وارد آوردن آسیب‌های جدی به رژیم صهیونیستی، فشار حملات به غزه را کاهش داد.

حزب الله بلافاصله حملات خود را به شمال اراضی اشغالی آغاز کرد و سیدحسن نصرالله در سخنرانی‌های خود بارها اعلام کرد تا زمان توقف کامل جنگ علیه مردم غزه حملات حزب الله ادامه خواهد داشت. به مرور مقاومت عراق و انصارالله یمن نیز وارد عرصه نبرد شدند و پایگاه‌ها و منافع آمریکایی‌ها در منطقه را به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی هدف قرار دادند. اما بدون تردید نقطه عطف این جنگ، حملات انصارالله به کشتی‌های عبوری وابسته به رژیم و حامیانش در دریای سرخ بود. راهبردی که هزینه جنگ را برای محور غربی افزایش چشمگیری داد.

افزایش انسجام و هماهنگی در محور مقاومت

پس از آن نیز همکاری و هماهنگی کاملی بین مقاومت عراق و انصارالله یمن شکل گرفت و این دو گروه عملیات‌های مشترکی علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام دادند. همکاری این دو رکن مقاومت مسئله پنهانی نبود و در چند بیانیه مختلف به آن تصریح شد. لذا ورود دیگر بخش‌های مقاومت به صحنه نبرد با رژیم صهیونیستی از دیگر برکات طوفان الاقصی بود که در نتیجه آن نقاط مختلف در سرزمین‌های اشغالی توسط گروه‌های مقاومت از لبنان تا یمن مورد هدف قرار می‌گرفت.

علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران که تا پیش از طوفان الاقصی صرفا حمایت و پشتیبانی از گروه‌های مقاومت را برعهده داشت، در طول یک سال گذشته دو بار پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که خود امری بی‌سابقه در تاریخ مبارزاتی با رژیم محسوب می‌شود. عملیات اول موسوم به وعده صادق 1 در پاسخ به بمباران ساختمان دیپلماتیک ایران بود که به شهادت سردار زاهدی و جمعی از همراهان ایشان منجر شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام از این جنایت رژیم صهیونیستی، با صدها موشک و پهپاد چند پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد.

عملیات دوم که چند روز بیشتر از آن نمی‌گذرد، وعده صادق 2 بود. عملیاتی که در انتقام از ترور اسماعیل هنیه در تهران انجام شد. در این عملیات نیز سپاه پاسداران با صدها موشک بالستیک و هایپرسونیک مهمترین پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم را در چند نقطه هدف قرار داد. یکی از مهمترین نتایج این عملیات، آشکار کردن ضعف‌های سامانه‌های پدافندی اسرائیل بود که تا پیش از آن تصویری اغراق آمیز از آن توسط صهیونیست‌ها ساخته شده بود.

آشکار شدن چهره جنایتکار اسرائیل و فراگیر شدن مبارزه با صهیونیسم در کل جهان

بدون تردید یکی از مهمترین آثار جنگ یک ساله با اسرائیل، نشان دادن تصویر واقعی و جنایتکار رژیم صهیونیستی به مردم جهان بود. تا پیش از طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی از طریق بازوهای رسانه‌ای قدرتمند غربی تصویری رویایی و آرمانی از خود به مردم جهان ارائه می‌داد. اما با شروع این جنگ و عبور رژیم از تمام خطوط قرمز پذیرفته شده بین المللی و انسانی، جهان به ماهیت کثیف صهیونیسم پی برد.

در طول این یک سال، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی هر جنایت غیرقابل تصوری را برای دستیابی به اهداف خود انجام دادند؛ از بمبارن بیمارستان و مدرسه گرفته تا موشک باران اردوگاه پناهندگان. رژیم در 25 مهر ماه سال گذشته در جنایتی هولناک با بمباران بیمارستان المعمدانی، در یک روز بیش از 500 غیرنظامی را به شهادت رساند که اکثر آنها زنان و کودکان بودند. اقدامات وحشیانه رژیم در اینجا به پایان نرسید و حملات مشابه زیادی در طول یک سال گذشته توسط صهیونیست‌ها هم در غزه و هم لبنان رخ داده است.

در واقع به دلیل همین جنایات بود، که ندای اعتراض به اسرائیل در سراسر دنیا از جمله غرب طنین انداز شد و به طور شگفت انگیزی مردم سراسر جهان تظاهرات‌های متعددی در محکومیت اقدامات جنایتکارانه اسرائیل انجام دادند. شاید تا قبل از طوفان الاقصی کسی فکرش را هم نمی‌کرد که در غرب و حتی شهرها و دانشگاه‌های مختلف آمریکا مردم علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم فلسطین شعار بدهند. تردیدی وجود ندارد که با وجود همه حمایت‌های دولت‌های غربی، دیر یا زود این آگاهی عمومی جهانی در کنار ایثار و جان‌فشانی رزمندگان مقاومت، پایان این رژیم جنایتکار را به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =