تهیه کننده خصوصی حاضر به ریسک در تولید انیمیشن نیست/ اثر شاخصی در میان آثار فیلم کوتاه این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان ندیدم

داور سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: در حوزه انیمیشن تهیه کننده خصوصی حاضر به ریسک سرمایه گذاری نیست و بخش دولتی باید از انیمیشن حمایت کند که معمولا این اتفاق نمی افتد.

بهرام عظیمی کاریکاتوریست، انیمیشن ساز و یکی از داوران بخش فیلم کوتاه سی و ششمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز گفت: انیمیشن ایران از لحاظ تکنیکی بسیار پیشرفت کرده و اتفاقا پیشرفت های خوب و شمگیری بوده است و خصوصا این پیشرفت ها در کارهای سینمایی بهتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از انیمیشن میکنیم یک تیزر داریم، یک انیمیشن سریالی برای کودکان داریم، یک انیمیشن جشنواره‌ای و یک انیمشین بلند داریم و بیشترین پیشرفت ما در این حوزه، در انیمیشن های جشنواره ای و انیمیشن های سینمایی بوده است.

عظیمی با بیان اینکه از نظر تکنیکی در انیمیشن سینمایی بسیار پیشرفت کرده ایم افزود: اما هنوز در فیلمنامه و محتوا و اینکه چه چیزی بسازیم که خیلی جذاب باشد کارهای زیادی داریم.

این انیمیشن ساز کشورمان در خصوص تجهیزات مورد نیاز برای انیمیشن سازی تصریح کرد: در کشورمان همه امکانات فراهم است اما هنرمند این عرصه کم است. ما ۱۵ سال پیش کیس های رندر را ۳۵۰ میلیون تومان خریدیم که در زمان خودش رقم عجیبی بود اما امروزه کلی مراکز سخت افزاری وجود دارد که یک هنرمند می تواند کار خود را بعد از ساختن به آنجاها ببرد و رندر کند.

وی در خصوص مشکلات انیمیشن سازی گفت: پول برای ساخت انیمیشن کم است و هزینه برای ساخت یک انیمیشن سینمایی حداقل ۸۰ میلیارد تومان تا ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و هیچ کس به صورت شخصی نمی تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند زیرا هنوز هم انیمیشن خیلی موفقی نداشته ایم که به آن استناد کنیم.

عظیمی ادامه داد: البته انیمیشن های خوبی مثل بچه زرنگ داشتیم که موفق بوده اند اما به هرحال ساخت یک انیمیشن سینمایی ۲ سال زمان می برد و اینکه بعد از آن، هم سرمایه اولیه بازگردد و هم سود داشته باشد هنوز در کشور ما مقداری جای کار دارد و تضمین شده نیست.

وی با بیان اینکه در این حوزه تهیه کننده خصوصی حاضر به ریسک نیست تصریح کرد: فعلا بخش دولتی باید از انیمیشن حمایت کند که معمولا این اتفاق نمی افتد.

این کاریکاتوریست و انیمیشن ساز کشورمان در خصوص اکران انیمیشن های ایرانی در سایر کشورها خاطرنشان کرد: متاسفانه انیمیشن های ما جهانی نیست. از طرفی تحریم هم بر اکران های بین المللی تاثیر می گذارد مگر اینکه دوندگی زیادی انجام بدهی و واسطه های زیاد و راه های ارتباطی مختلفی داشته باشی.

این داور بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان افزود: بالاخره همیشه چند شرکت کننده آثاری ارائه می کنند که جایزه بگیرند اما در مجموع فیلم کوتاه این دوره از جشنواره نسبت به سال های قبل پیشرفتی نداشته و من کار خیلی شاخصی در میان آثار ندیدم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =