مسئولان آذربایجان غربی برای کاهش مصرف دخانیات در مدارس دست به کار شدند

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در آذربایجان غربی، در اقدامی جدید برای مبارزه با مصرف دخانیات، به‌ویژه در میان نوجوانان، جلسه ای با حضور مسئولان قضایی، بهداشتی و امنیتی استان آذربایجان غربی برگزار شد. در این جلسه که با هدف ساماندهی عرضه دخانیات در اطراف مراکز آموزشی برگزار شد، بر لزوم آگاه‌سازی خانواده‌ها و برخورد با فروشندگان غیرمجاز دخانیات تأکید شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اهمیت کنترل دخانیات در سطح جامعه، بر لزوم افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مضرات مصرف دخانیات و انجام اقدامات فرهنگی در این زمینه تأکید کرد. همچنین، مسئولان بهداشتی استان بر ضرورت اخذ مجوزهای لازم برای عرضه دخانیات و ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیکی تأکید کردند.

در این جلسه، نگرانی جدی در مورد افزایش مصرف سیگارهای الکترونیکی در بین نوجوانان مطرح شد و بر ضرورت مبارزه با قاچاق و فروش غیرمجاز این محصولات تأکید گردید.

در این جلسه کمیته صیانت از حقوق عامه در ارومیه، مسئولین بر لزوم نظارت دقیق بر عرضه دخانیات در اطراف مدارس و مراکز آموزشی تأکید کردند.

مهندس محمودی، رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی، با اشاره به قرارگیری دانش‌آموزان در معرض فضای ناصحیح به دلیل دسترسی آسان به دخانیات در اطراف مدارس، گفت: طبق قانون، هیچ فروشگاهی نباید در فاصله کمتر از 100 متری مدارس به فروش دخانیات اقدام کند. در این زمینه، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت استان باید نظارت‌های کافی را انجام داده و از صدور مجوز به این افراد خودداری کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز بر اهمیت همکاری بین دستگاه‌های مختلف برای کنترل دخانیات و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

در این جلسه، سایر اعضا نیز گزارش عملکرد خود و پیشنهاداتشان را در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل دخانیات در ارومیه ارائه دادند.

خبرنگار: سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1246131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =