برای مراقبت از همسرم مدتی از فعالیت هنری دور بودم/ مانند قدیم برای بازی در فیلم‌ها دعوت به کار نمی‌شوم

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: به خاطر دوره‌ای که محسن بیمار بود و باید از او مراقبت می‌کردم فعالیت کمی در سینما و تلویزیون داشتم و خیلی از سینماگران مرا که می دیدند می‌گفتند «فکر می‌کردیم دیگر بازی نمی‌کنی».

مهوش وقاری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز با بیان اینکه قبلاً فکر می‌کردم فیلم کوتاه زمینه‌ای است برای ساخت فیلم بلند گفت: اما حالا می‌بینم هنرمندانی که می‌توانند در وقت کوتاهی فیلمی بسازند که همه حرفشان را بزنند و مطلب خود را به مخاطب برسانند باید خلاقیت و هنر بیشتری را داشته باشد.

وی ادامه داد: برای فیلم بلند که حدود یک ساعت و نیم یا حداقل ۶۰ دقیقه زمان گذاشته می‌شود گاهی آدم فکر می‌کند فیلم به بی‌راهه کشیده می‌شود یا به اصطلاح آب به آن می‌ببندند در صورتی که در تایم کوتاه‌تری هم می‌شد آن فیلم را ساخت.

وقاری با بیان اینکه فکر می‌کنم فیلم کوتاه دنیای خودش را دارد و فیلم بلند و سینمایی دنیای خودش را ادامه داد: از لحاظ اکت و حرکات زنده تئاتر مهمتر است و از لحاظ جلوه‌های بصری فیلم کوتاه؛ البته تئاتر اهمیت خود را دارد و به خاطر اجرای زنده بودن آن بسیار مهم است اما فیلم کوتاه برای رسیدن به دنیای سینما راه مستقیم‌تری است.

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در خصوص کم بودن فعالیت هنری‌اش در سال‌های اخیر گفت: مانند قدیم برای بازی در فیلم‌ها دعوت به کار نمی‌شوم البته مواردی بوده که پیشنهادهایی برای بازی داشته‌ام اما یا آنقدر نقش کوتاه بوده که تمایلی برای ایفای نقش نداشتم یا فیلمنامه برایم جذابیتی نداشته است تا پیشنهادات را قبول کنم اما در کل مانند قدیم پیشنهادات زیای ندارم.

وی با اشاره به دوره‌ای که همسرش زنده یاد محسن قاضی مرادی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در بستر بیماری بوده و برای مراقبت از وی مجبور به دوری از فعالیت هنری بوده است افزود: به خاطر دوره‌ای که محسن بیمار بود و باید از او مراقبت می‌کردم فعالیت کمی در سینما و تلویزیون داشتم و خیلی از سینماگران مرا که می دیدند می‌گفتند «فکر می‌کردیم دیگر بازی نمی‌کنی» در صورتی که عدم فعالیتم بخاطر مراقبت از محسن بود.

وقاری در پایان با اعلام آمادگی برای بازی ایفای نقش در پروژه های سینمایی و تلویزیونی تصریح کرد: از طرفی شرایط سینما و تلویزیون کمی عجیب شده و مثلاً از یک دختر بیست و یکی دو ساله برای بازی در نقش یک پیرزن استفاده می‌کنند و تناسب نقش‌ها چندان همخوانی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • 😑 IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
      2 0
      ایشون خیلی بازیگر خوبی هستن
    • آیت IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
      2 0
      شما عالی وسر زنده هسنی خیلی هم خانوم درست مثل فامیلت باوقار کیه که دلش نخواد شمارو دعوت بع کار کنه.فکر کردن هنوز مشکل داری.خدایار ویاورت.
    • منیژه DE ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
      2 0
      اصلا خانم وقاری عزیز در هنر خیلی وقت است ک پول جای هنر را گرفته همش چهره های ک با تیغ ساخته شده جلوی دوربین است نه هنرمند واقعی بعدش هم ای عزیز هیچی سر جای خودش نیست هیچی فرهنگ کلا عوض شده
    • محمدرضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
      1 2
      یواش یواش یواش دیگه باید نونوارها به بازار وارد شوند دیگه قدیمی ها تمام شد فقط اگر باشه باید در نقش های پیش پا افتاده استفاده شوند که از یادها نروند وگرنه همه دنیا دنبال جدیدترین ها هستند