جزئیات جذب اعضای هیئت علمی در راستای قانون جوانی جمعیت/ اولویت استخدام با افراد متاهل و دارای فرزند است

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم درباره تسهیلات این وزارتخانه برای متقاضیان متاهل و دارای فرزند توضیح داد و گفت: در قانون آمده است که اگر در استخدام امتیاز یک فرد متاهل و یک فرد مجرد، مساوی شود، اولویت با فرد متاهل است.

محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تسهیلات این وزارتخانه برای متقاضیان متاهل و دارای فرزند اظهار کرد: مرکز جذب اعضای هیئت علمی بر اساس قانون عمل می‌کند. بر این مبنا، سقف سنی استخدام برای متقاضیان دارای فرزند افزایش یافته است. به این معنا که به ازای هر فرزند، یکسال به سقف سنی قانونی برای استخدام اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تخلف وزارت علوم در استفاده از فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی بدون کسب حداقل امتیازات

وی افزود: پیش‌تر این موضوع مطرح شد که در فرم صلاحیت‌های عمومی، بندی تشویقی برای افراد متاهل و دارای فرزند اضافه شود. بر اساس این بند به ازای تاهل پنج امتیاز و به ازای هر فرزند، سه امتیاز به فرد اعطا شود. بنابراین افراد می‌توانند از مجموعا ۱۱ امتیاز در صلاحیت‌های عمومی بهره‌مند شود.

خلج خاطرنشان کرد: این امتیاز تشویقی هم‌اکنون در حال اجراست که افراد متاهل از امتیاز بالاتری نسبت به افراد مجرد برخوردار می‌شوند. اعتراضاتی که به این امتیاز تشویقی وارد شده است، به دلیل جهل به موضوع اتفاق افتاده است. معترضان تصور می‌کردند که این امتیاز، در امتیازات علمی لحاظ شده است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تصریح کرد: برخی افراد تصور کردند که می‌توانند با تولد فرزند امتیاز مقاله نوشتن را به دست بیاورند، در حالی که اینگونه نیست و این امتیاز فقط در صلاحیت‌های عمومی لحاظ خواهد شد. صلاحیت‌های عمومی ۱۴۰ امتیاز دارد و فردی که ۲ فرزند دارد، حداکثر می‌تواند ۱۱ امتیاز بیشتر به دست آورد.

وی تاکید کرد: در قانون آمده است که اگر در استخدام امتیاز یک فرد متاهل و یک فرد مجرد، مساوی شود، اولویت با فرد متاهل است. این راهکار اجرایی است.

گفتنی است، ایسکانیوز پیش‌تر در گزارش پرنده اقبال روی دوش متقاضیان متاهل جذب هیئت علمی به بررسی این امتیاز تشویقی و بیان نظرات موافقان و مخالفان آن پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =