پوشش دهنده‌های صنعتی نانو الیاف به کمک صنایع می‌آید

شرکت مهندسی پزشکی توسن تجهیز از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس موفق به ارائه پوشش دهنده‌های صنعتی نانو الیاف شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ این فناوری در صنایع مختلف از جمله تولید فیلتر هوای خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.پوشش دهنده‌های صنعتی نانو الیاف در صنایع و رشته‌های مختلفی از جمله خودروسازی و تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات تولید شده با فناوری پوشش دهنده‌های صنعتی نانو الیاف در نمایشگاه بین‌المللی نانو ارائه شد.

سید افشین ناصر صدر آبادی، مدیرعامل شرکت مهندسی پزشکی توسن تجهیز، با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه تولید تجهیزات پزشکی گفت: شرکت توسن تجهیز با توجه به نیازی که در حوزه نانو در کشور وجود داشت، اقدام به تحقیق در زمینه تولید پوشش دهنده‌های نانو الیاف کرده است که منجر به همکاری با صنایع مختلفی شده است.

ناصر صدرآبادی گفت: تولید فیلتر هوا و فیلتر کابین خودرو با استفاده از پوشش دهنده‌های نانو الیاف از فعالیت‌های این شرکت با همکاری یک شرکت تولید کننده فیلترهای خودرو است که این محصول با اخذ مجوهای لازم در نمایشگاه نانو نیز ارائه شده است. عمر و بهره‌وری این فیلترها با استفاده از فناوری نانو افزایش و مصرف سوخت با استفاده از این فناوری کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

تجهیزات تاسیساتی و گرمایشی نانویی

وی افزود: انجام فرایند تحقیق و توسعه برای تولید چسب زخم استریل برای پانسمان زخم‌های مرطوب بر پایه پوشش دهی دارویی از جمله فعالیت‌های این شرکت در حوزه نانوفناوری است که بر اساس پوشش دهی نانو الیاف صورت می‌گیرد. تست اولیه و نیمه صنعتی این محصول انجام شده است و در مراحل نهایی صدور مجوز تجهیزات پزشکی (IMED) قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی پزشکی توسن تجهیز از تولید لفافه میوه برای صادرات در این شرکت خبر داد و افزود: برای صادرات میوه به کشورهای مختلف، نوعی لفافه میوه مورد استفاده قرار می‌گیرد که با پوشش دهی نانو، طول عمر میوه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =