کنعانی: توافق درمورد میدان آرش قابل دسترسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توافق درخصوص پرونده میدان آرش در فضای همکاری و تعامل سازنده و با احترام به منافع و مصالح دو کشور قابل دسترسی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی چهارشنبه شب در خصوص بیانیه مشترک صادره از سوی عربستان سعودی و کویت متعاقب سفر امیر کویت به ریاض اظهار داشت: همانطوریکه بارها اعلام شده است، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در چارچوب نتایج مذاکرات قبلی با کویت پیرامون بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی مشترک در میدان آرش و همچنین تحدید حدود دریایی، مذاکرات دوجانبه با کویت را ادامه دهد، چنانکه در آخرین دور مذاکرات در اسفند ۱۴۰۱ در تهران، بر این امر تاکید شد.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: جهانیان نظاره‌گر فروپاشی اخلاقی غرب در قاب غزه هستند

وی با تاکید بر اصل حسن همجواری و اهمیت سیاست تقویت روابط با همسایگان در دولت جمهوری اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توافق درخصوص این پرونده در فضای همکاری و تعامل سازنده و با احترام به منافع و مصالح دو کشور قابل دسترسی است.

کنعانی گفت: طرح ادعاهای یکجانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه ها، فضای مناسبی را برای مدیریت و پیشبرد موضوع، براساس منافع و مصالح مشترک فراهم نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات فنی در فضای دوستانه با هدف رسیدن به یک راه حل مرضی الطرفین تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =