به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از راشاتودی، بازار کالاهای لوکس چین در سال جاری تقریباً دو برابر شده است، زیرا مصرفکنندگان به دلیل شیوع Covid-۱۹ مجبور به مصرف پول نقد در داخل کشور شدهاند. این بازار با این روند به بزرگترین بازار لاکچری جهان تبدیل میشود.
علیرغم شروع سخت سال برای این بازار، که طی آن دولت چین مجبور بود برای مهار شیوع ویروس قرنطینه شدیدی را اعمال کند، بازار کالاهای لوکس داخلی نه تنها در سال ۲۰۲۰ بهبود یافته، بلکه موفق به گسترش شده است.
بر طبق گزارش شرکت مشاوره «برین اند کو» و «تیمال» که یک بستر خرده فروشی آنلاین است که توسط علی بابا اداره میشود، پیش بینی شده است بازار لوکس چین امسال ۴۸ درصد رشد کند و به ۳۴۶ میلیارد یوآن (۵۳ میلیارد دلار) برسد.
با وجود اینکه بازار لوکس جهانی امسال حدود ۲۳ درصد سقوط کرده، سهم چین تقریباً دو برابر شده است و از ۱۱ درصد در سال گذشته به ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است. این در حالی است که خریداران چینی با هزینه زیاد به جای جستجوی تخفیف در مراکز خرید بینالمللی، به مراکز داخلی و سایتهای تجارت الکترونیکی روی آوردهاند.
پیش بینی میشود که چین در ۵ سال آینده موتور اصلی این بازار باشد و این روند مثبت همچنان ادامه یابد.
انتهای پیام/
نظر شما