پیشرفت‌های رشته پزشکی ورزشی در ایران

دکتر ایوبی پزشک تیم پیکان تهران در خصوص پیشرفت های رشته پزشکی ورزشی در کشورمان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) امیر کریمی؛ دکتر ایوبی در مورد رشته پزشکی ورزشی گفت: این رشته یکی از دو بال پرنده در حال حرکتی به  ورزش می‌باشد که یک بال آن پزشک ورزشی و بال دیگر هم کل جامعه ورزشی از قبیل ورزشکار و مربی و امثالهم هست که اگر هر کدام از این بال‌ها شکسته شود امکان حرکت این پرنده متوقف می شود.

وی در این رابطه افزود: پزشکی ورزشی صرفا در مورد صدمات حین مسابقات نیست بلکه گرفتن مجوز امکان فعالیت قبل از مسابقات و تست های مربوط به آن، مصدومیت های حین مسابقات و حتی ریکاوری و تغذیه در ورزش قهرمانی کاربرد دارد.

پزشک پیکان در نورد شرایط و تخصص های یک پزشک کنار تیم یا مسابقه گفت: شخصی که به عنوان پزشک در خدمت تیم هست باید در دوره های محتلفی که از طرف فدراسیون برگزار می شود شرکت کند و بعد از آن هم زیر نظر ایفمارک در دوره های مختلف شرکت و بروز رسانی شود تا صلاحیت حضور به عنوان پزشک مسابقات و کنار تیم را داشته باشد.

وی ادامه داد: دکتر هراتیان و دکتر پورمند زحمات زیادی را متحمل می شوند که جا دارد از انها تشکر و قدر دانی صورت گیرد.

دکتر ایوبی در مباحث مالی خاطر نشان کرد: شرایط پرداختی های پزشکی و ورزشی به نسبت خوب هست و قراردادهایی که با باشگاه‌ها بسته می شود و همچنین فضای پرداختی پرشکی مسابقات بر اساس نرم تعیین شده انجام می گیرد.

وی در مورد امکانات یادآور شد: آمبولانس و امکانات موجود موجود در حین برگزاری مسابقات نباید سهل انگاری شود چرا که خدای نکرده اگر اتفاقی رخ دهد گاهی می تواند بدلیل کمبود امکانات قابل جبران نباشد ، حتی حضور پزشک در سطح مدارس فوتبال هم بهتر هست الزامی شود.

دکتر ایوبی با انتقاد از رسانه های داخل در انعکاس زحمت های پزشکان و پزشک یاران گفت: مشکلی که برای اریکسون بازیکن دانمارک پیش آمد، در فوتبال ما هم بارها و بارها اتفاق افتاده اما هیچ انعکاس خبری در این موارد انجام نشده است.

دکتر ایوبی در پایان گفت: پزشکی ورزشی ما تغییرات گسترده ای را در سال‌های اخیر شاهد بوده که باعث پیشرفت های آن هم بوده که امیدواریم روند این پیشرفت‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد مشکل سلامتی برای بازیکنان نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =