آقای حدادی لطفا شروع نکن

محمدمعین ملکی*

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ روز گذشته در چارچوب مسابقات پرتاب دیسک لیگ دو میدانی کشور احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن با پرتابی کمتر از ۵۸ متر به مقام دوم رسید تا از همین حالا به دنبال توجیه عملکرد ضعیف احتمالی در المپیک باشد. گویا حدادی که مدتهاست تمرینات خود را در آمریکا و زیر نظر مربی خصوصی خود دنبال میکند تازه یادش آمده که مصدوم است و بخاطر مصدومیت از شرایط آرمانی به دور است.

ماحصل تمرینات آمریکا چه بود؟

حدادی که مدتهاست در آمریکا تمرینات خود را دنبال میکند حالا با این پرتاب ۵۷ متری همه را ناامید کرده است. واقعیت این است که اگر بنا بود احسان پس از سپری کردن دوران آماده سازی در آمریکا به حد نصاب ۵۷ متری برسد، تمرین اختصاصی در آمریکا لزوم چندانی نداشت و او میتوانست با گذراندن تمرینات خود در داخل کشور هم به این رکورد برسد.

دست پیش هم می‌گیرد

جالب‌تر این است که چند وقت پیش حدادی در مصاحبه ای دست پیش هم گرفت و چنان از شرایط سخت و طاقت فرسای اردوی آمریکا صحبت کرد که انگار مسئولان ورزش ایران او را به زور راهی آمریکا کرده اند و او به اجبار عازم آمریکا شده است، آن هم در حالیکه او برای جراحی ساده خارپاشنه، اصرار داشت به آلمان برود!
حدادی در شرایطی این چنین دست پیش میگیرد که به جز یکی دو نفر تمام ورزشکاران المپیکی در داخل کشور تمرین میکنند و با توجه به نرخ ارز بخش  قابل توجهی از بودجه فدراسیون دو میدانی در سالهای اخیر صرف سفر او به آمریکا شده است.

آیا حدادی رکوردها را نمیداند؟

حدادی در مصاحبه خود عنوان کرده بود:《فکر میکنم کسی که از ۶۶ متر بیشتر پرتاب کند شانس مدال در المپیک دارد و کسی که بیش از ۶۸ متر پرتاب کند به مدال طلا خواهد رسید》این در حالیست که در آخرین مسابقات جهانی استال و اورتگا بیش از ۷۰ متر پرتاب کردند. همچنین داکرس، کایسدو و گودناسون بیش از ۶۹/۵ متر رکورد ثبت کردند و سه ورزشکار دیگر نیز پرتاب هایی بیش از ۶۸/۵ متر داشتند. حال اینکه حدادی بیش از ۶۶ متر را شانس کسب مدال میداند یا به دلیل عدم اطلاعات صحیح او از آخرین رکوردهای رقیبان است و یا به دنبال توجیه رکوردهای ضعیف خود.

اکنون در فاصله یک هفته تا اعزام به المپیک توکیو، حدادی که در المپیک ۲۰۱۶ با شانه های بانداژ شده به رقابت پرداخت و در پایان مصدومیت را عامل ناکامی خود در المپیک عنوان کرد، پس از ثبت این رکورد ضعیف باز دم از مصدومیت میزند و از حالا به دنبال بهانه برای عملکرد ضعیف احتمالی خود در المپیک میباشد. به نظر میرسد با وضعیت کنونی، اگر قرار است حدادی در المپیک حدود ۶۰ متر پرتاب کند انصراف او از حضور در المپیک میتواند بهترین تصمیم باشد. بی شک برخلاف المپیک ریو اینبار نه مصدومیت میتواند توجیه مناسبی برای عملکرد او باشد و نه جامعه ورزش و علاقمندان حوصله چنین نمایش‌هایی را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =