پیام تسلیت مقامات و مسئولان برای آیت الله مجتهد شبستری

مقامات و مسئولان در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری پیام هایی تسلیتی صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مقامات و مسئولان در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری پیام هایی تسلیتی صادر کردند.

 رئیس جمهور: آیت‌الله مجتهد شبستری از پیشگامان شکل گیری نهضت امام خمینی بود

آیت‌الله رئیسی با تسلیت درگذشت آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد:‌ این روحانی مجاهد و انقلابی از پیشگامان شکل گیری نهضت امام خمینی بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محسن مجتهد شبستری از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) را مسالت کرد. متن پیام آیت الله رئیسی بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مبارز ‌و انقلابی حضرت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری (قدس سره) عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

این روحانی مجاهد و انقلابی که از پیشگامان شکل گیری نهضت امام خمینی بود، با حضور موثر در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به ویژه در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه و چندین دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و نیز تألیف و نشر کتابهای ارزشمند و ترویج فرهنگ و معارف دینی، عمر شریف خود را در مسیر تبیین ارزش های اسلامی و خدمت به مردم و انقلاب سپری کرد و آثار ارزشمندی به یادگار گذاشت که همواره در خاطره ها باقی خواهد ماند.

اینجانب این مصیبت را به مردم استان آذربایجان شرقی، حوزه های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) مسالت دارم.

قالیباف: آیت‌الله مجتهد شبستری از مبارزان راه دشوار نهضت پیروزی انقلاب بود

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آیت‌الله مجتهد شبستری که از مبارزان نستوه راه دشوار نهضت پیروزی انقلاب اسلامی بود، متعهدانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های متعدد به انجام خدمات مخلصانه مبادرت ورزیدند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پی ارتحال آیت الله مجتهد شبستری پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال روحانی جلیل القدر و مجاهد نستوه  آیت الله حاج شیخ محسن مجتهدشبستری یار و همراه خستگی‌ناپذیر انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری موجب تأسف و تألم گردید.

آیت‌الله مجتهد شبستری در طول عمر خویش مخلصانه در ترویج و نشر علوم اسلامی و شعائر دینی و مذهبی اهتمام ورزیدند؛ این عالم بزرگوار که از مبارزان نستوه راه دشوار نهضت پیروزی انقلاب اسلامی بود، متعهدانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌ها و سنگرهای متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام خدمات مخلصانه مبادرت ورزیدند که کارنامه درخشان ایشان در سمت های متعدد از جمله بیش از ۲۰ سال نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امامت ‌جمعه ‌تبریز،  عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز،  نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ادوار متعدد  و عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیانگر توانایی و شایستگی ایشان‌ در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران می باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت  به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه،  مردم بزرگوار ایران بویژه مردم شریف آذربایجان شرقی، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

مخبر درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت

معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام دکتر محمد مخبر به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم انقلابی آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسألت دارم.

محمد مخبر

معاون اول رئیس جمهور

انتهای پیام/

کد خبر: 1118795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =