جزئیات نامه نمایندگان به قالیباف درباره طرح شفافیت آراء

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هدف نمایندگانی که درباره طرح شفافیت آرا نمایندگان به رئیس مجلس نامه نوشتند؛ در اولویت قرار گرفتن این طرح بود، گفت: امیدواریم مخالفت‌ها کم شده باشد.

روح‌االله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران درباره اهداف ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس درباره طرح شفافیت آرا نمایندگان گفت: هدف از تهیه‌ این نامه این بود که شفافیت دوباره در اولویت قرار بگیرد که الان هم در دستور صحن قرار گرفته است. ما امیدواریم مخالفت‌ها کم شده باشد و بتوانیم هرچه‌ زودتر بدون مشکل این طرح را تصویب کنیم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس افزود: این نامه یک دعوت گروهی است که یک عده به‌ صورت داوطلبانه شفافیت را در آراءشان اعمال کنند. بنده خودم از ابتدای شروع به کار در مجلس تلاش زیادی کرده‌ام که تا امروز شفافیت رای خود را حفظ کنم و نتایج آراء خود را اعلام کنم.

ایزدخواه همچنین درباره‌ی نحوه‌ی بررسی این طرح عنوان کرد: درباره این موضوع اختلاف‌هایی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که طرح به‌ صورت دوشوری بررسی شود و بعد از بررسی در صحن علنی دوباره به کمیسیون برگشت بخورد. ما با این شیوه بررسی مخالف هستیم و نظرمان این است که به اندازه‌ی کافی روی این طرح ‌کار شده و طرح آماده است.

وی ادامه داد: احتمال بررسی به صورت دوشوری پنجاه، پنجاه است. ما باید روی این موضوع کار کنیم که نیازی نباشد، طرح به‌صورت دوشوری بررسی شود. البته ممکن است هیئت رئیسه در این باره همکاری نکند و طرح به‌ صورت دوشوری بررسی شود.

به گزارش ایسکانیوز، در چند روز گذشته تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس خواستار رای‌گیری شفاف و علنی درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان شده بودند. این نمایندگان در نامه خود از محمدباقر قالیباف خواسته‌اند که ضمن تسریع در روند تصویب علنی طرح «شفافیت آرای نمایندگان»، نسبت به اجرای داوطلبانه مفاد طرح از سوی نمایندگان در صحن و هیات رئیسه اقدام کند.

انتهای پیام/

خبرنگار: فاطمه لشنی‌زند

کد خبر: 1128964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =