ساخت دستگاه بارگزاری پی‌های سازه‌ای توسط عضو هیأت علمی واحد شهرکرد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: در راستای شعار سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» در راستای گام دوم و چله دانشگاه آزاد اسلامی، برای نخستین بار به صورت ثبت شده در شرکت دانش بنیان، دستگاه بارگزاری متقارن و نامتقارن پی های سازه ای و شمع ها تا مقاومت ۲۰۰ تن طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی زمانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: در راستای شعار سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» در راستای گام دوم و چله دانشگاه آزاد اسلامی، برای نخستین بار به صورت ثبت شده در شرکت دانش بنیان، دستگاه بارگذاری متقارن و نامتقارن پی های سازه ای و شمع ها تا مقاومت ۲۰۰ تن، توسط مهدی زمانی عضو هیأت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و با همکاری و مشارکت علیرضا میرابوالقاسمی یکی دیگر از اعضای گروه عمران دانشگاه طراحی و ساخته شد.


 در ادامه فرشید خیری با تبریک به جامعه دانشگاهی اظهار کرد: از آنجایی که نبودن چنین دستگاهی در کشور و بخصوص در استان چهارمحال و بختیاری کاملا مشهود بود، همکاران گروه عمران پس از تحقیقات فراوان موفق به طراحی و ساخت این دستگاه شدند که می تواند علاوه بر اشتغال زایی، برای دانشگاه هم درآمد خارج از شهریه جذب کند.


وی بیان کرد: دستگاه بارگذاری متقارن و نامتقارن پی های سازه ای برای عموم پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی رشته عمران و تمامی پژوهشگران قابل استفاده و بهره برداری علمی باشد.
به گفته ی طراح و سازنده این دستگاه، به دلیل این که دستگاه های موجود در کارگاه های عمران و مکانیک اصولا توان بارگذاری کمتر از ۱۰ تن را دارند و آزمایش نمونه های در حد واقعی و بزرگ عملا در استان چهارمحال و بختیاری امکان پذیر نبود، لذا با طراحی و ساخت این دستگاه موفق شدیم توان بارگذاری را به ۲۰ برابر افزایش دهیم و به نتایج نزدیک به واقعیت دست پیدا کنیم.
 زمانی در پایان، از راهنمایی های استاد راهنمای پایان نامه دکتری محمود وفائیان و مشاور پایان نامه علیرضا زارعی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =