مهاجران و ساکنان حاشیه‌شهر در معرض ابتلا به سرخک

رئیس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با بیان اینکه در کشور ما با توجه به اینکه روند واکسیناسیون برای همگان انجام شده است، گفت: امکان ابتلا به سرخک در بین مهاجران، افراد ساکن در حاشیه شهرها و افرادی که تحت پوشش واکسن قرار نگرفتند وجود دارد.  

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در کشور بیم شیوه بیماری سرخک مشاهده می‌شود چون در  کشورهای همسایه به ویژه افغانستان به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و تزریق به موقع واکسن این ویروس ریشه کن نشده است. در روزهای اخیر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک با بیان اینکه به‌طور جدی در حال دنبال کردن واکسیناسیون سرخک در جمعیت غیرایرانی هستیم تا اگر کسی در گروه هدف ۹ ماهه تا ۳۰ ساله واکسن دریافت نکرده هرچه سریع‌تر واکسینه شود، گفت: بخشی از افراد گروه هدف واکسیناسیون سرخک جزو گروه هدف واکسیناسیون کرونا هستند، اما این دو واکسن نیازمند فاصله زمانی نیستند و می‌توانند دریافت همزمان هر دو واکسن را داشته باشند و این مهم درخصوص واکسن فلج اطفال هم صدق می‌کند و هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

محمد قیطاقی، رئیس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت بیماری سرخک در کشور گفت: تاکنون فرد مبتلا به بیماری در بیمارستان‌ها و مطب‌ها مشاهده نشده و در صورت ابتلا تعداد آن اندک است.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور افغانستان از لحاظ پوشش واکسن ضعیف عمل کرده است این بیماری در بین بسیاری از مهاجران شیوع پیدا کرده و منجر به بروز عارضه شده است.  در کشور ما به دلیل پوشش واکسن مناسب و کامل موارد جدی بروز نکرده است.

رئیس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ادامه داد: برای هموطنان ما پوشش واکسن کامل است و شاید برخی افراد تحت پوشش واکسن قرار نگرفته یا تمایل به تزریق واکسن نداشتند. این نوع افراد در معرض خطر هستند. در شرایط کنونی شاهد وضعیت غیرعادی هستیم.

تزریق به موقع واکسن برای کاهش میزان بیماری‌ها

قیطاقی درباره روند خدمات‌رسانی در مرزها ادامه داد: خدمات بهداشتی به اتباع ارائه می‌شود. در جامعه ما کرونا در بین مردم باعث افزایش تمایل همگان به تزریق واکسن شده است، چون واکسیناسیون مناسب یکی از اقدامات برای کاهش بیماری‌ها محسوب می‌شود. در وضعیت کنونی تزریق به مواقع واکسن از اهمیت برخوردار است.

وی تاکید کرد: در کشور ما در بدو تولد برای نوزاد واکسن سرخک تزریق می‌شود. این واکسن در مراکز درمانی خانه‌های بهداشت بر اساس جدول مورد ارائه سازمان بهداشت جهانی زمان و نوع تزریق واکسن در بدو تولد نوزاد ذکر شده و تمامی واکسن‌ها باید به موقع تزریق شود.

بیش از ۹۰ درصد مردم در کشور ما تحت تزریق واکسن قرار گرفتند

رئیس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: افراد باید تحت واکسیناسیون قرار بگیرند. در کشور ما با توجه به روند واکسیناسیون نگرانی از ابتلا به سرخک برای مهاجران، افراد ساکن در حاشیه شهرها و افراد در صورت عدم تمایل به واکسن وجود دارد. در کشور ما اغلب مردم در مراکز بهداشتی تحت تزریق واکسن هستند و پوشش دهی در خانه‌های بهداشت کامل است و بالای ۹۰ درصد مردم جامعه ما تحت تزریق انواع واکسن‌های مورد نیاز تحت برنامه ریزی سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =