رشد ۴ برابری ابتلا به سرخک در آفریقا

بسیاری از کشورها بویژه در آفریقا نگران ظهور بیماری‌های عفونی از جمله سرخک هستند؛ به گونه‌ای که گزارش‌ها از افزایش چهار برابری میزان ابتلا به این بیماری از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون در قاره سیاه حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، موارد جدید از ابتلا به سرخک در بسیاری از کشورها بویژه آفریقا گزارش شده است؛ سازمان جهانی بهداشت و یونیسف نسبت به وجود شکاف در توزیع واکسن در سراسر جهان هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید

این دو در بیانیه‌ای اعلام کردند که همه‌گیری ویروس کرونا کارزارهای واکسیناسیون برای بیماری‌های غیرکووید۱۹ را در سراسر جهان متوقف کرده است، موضوعی که می‌تواند جان میلیون‌ها کودک را به خطر بیندازد.

سازمان ملل متحد چهارشنبه هفته پیش از افزایش ۸۰ درصدی موارد ابتلا به سرخک در سراسر جهان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن خبر داد.

بر اساس داده‌های جدید آژانس‌های سازمان ملل، بیش از ۱۷ هزار و ۳۰۰ فرد مبتلا به سرخک در ماه‌های ژانویه و فوریه در سراسر جهان شناسایی شده‌اند. این در حالی است که شمار مبتلایان به سرخک در همین دوره زمانی در سال گذشته میلادی حدود ۹ هزار و ۶۰۰ مورد بوده است.

در میان کشورهای جهان، میزان ابتلا و مرگ و مر ناشی از سرخک در آفریقا افزایش چشمگیری داشته که به گفته دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، این قاره به شدت متاثر از بیماری بوده است. بنا به اعلام دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، میزان ابتلا به سرخک در قاره آفریقا در سه ماه نخست سال میلادی جاری افزایش ۴۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ داشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1139131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =