دانشگاه‌های کشور به‌دنبال رفع نیازهای صنعت به صورت علمی و کاربردی باشند

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات با تأکید بر اهمیت جایگاه فعالیت اقتصادی و دانش‌بنیان در کشور گفت: در دنیا صنایع به دانشگاه مراجعه می‌کنند و سپس مدیریت پروژه به صورت علمی و دانشگاهی تعریف می‌شود. در دانشگاه‌های کشور باید بدنبال رفع نیازهای صنعت به صورت علمی و کاربردی باشیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات و قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در راستای تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان و به منظور توسعه همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی منعقد شد.

جمشید صباغ‌زاده، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات در حاشیه این نشست همکاری گفت: قرارگاه اقتصادی سال‌های طولانی در جنگ مستقیم با دشمن فعالیت‌های بیشماری برای پاسداری از خاک وطن داشته است و امروزه این قرارگاه در زمینه فعالیت اقتصادی مشغول خدمات رسانی است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات با تأکید بر اهمیت جایگاه فعالیت اقتصادی و دانش‌بنیان در کشور، افزود: در دنیا صنایع به دانشگاه مراجعه می‌کنند و سپس مدیریت پروژه به صورت علمی و دانشگاهی تعریف می شود. در دانشگاه های کشور نیز باید به دنبال رفع نیازهای حال حاضر صنعت به صورت علمی و کاربردی باشیم.

در ادامه سرتیپ پاسدار مصطفی محمدنجار رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز ضمن تشریح ظرفیت‌های این قرارگاه گفت: قرارگاه اقتصادی در وزارت دفاع یک مجموعه اقتصادی برای حمایت از بازنشستگان و فعالیت نظامی است.

وی ادامه داد: برای به‌روز شدن، باید از رویکردهای دانش بنیان بهره گرفت و از ظرفیت علمی در داخل و خارج کشور، بهترین استفاده را برد. برای این منظور نیازمند هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در کشور همچون واحد علوم و تحقیقات هستیم.

همچنین داود ثمری معاون فناوری و نوآوری واحد علوم وتحقیقات، نیز در این نشست به ارائه گزارشی از ظرفیت‌های عملی و تحقیقاتی، فن‌آوری و آموزشی این واحد دانشگاهی پرداخت.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه با موضوع فراهم ساختن بستر ستادی، اداری و اجرایی مناسب به منظور بهره‌گیری بهینه از امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین در جهت رفع نیازهای فناورانه و دانشی قرارگاه و حمایت از فناوران و صاحبان ایده در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان توسط دکتر جمشید صباغ‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و سرتیپ پاسدار مصطفی محمدنجار، رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امضاء شد.

استفاده از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مشارکت در برگزاری و اطلاع‌رسانی رویدادهای فناورانه و تورهای صنعتی-فناوری و تجاری‌سازی، تعامل و همکاری با دانشجویان و اساتید دانشگاه، تیم‌ها و واحدهای فناور و دانش‌بنیان و دانشکده‌های تخصصی و معاونت‌های پژوهش و علم و فناوری دانشگاه در جهت رفع نیازهای فناورانه و دانشی قرارگاه از جمله موضوعات قابل توجه در این سند همکاری است.

براساس این گزارش، مشارکت در برگزاری و اطلاع‌رسانی کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، همایش‌ها و سمینارها و نشست‌های تخصصی، مشارکت در راه‌اندازی و ایجاد ساختارهای نوآوری مشترک یا غیرمشترک مانند پردیس، شتاب‌دهنده، مرکز نوآوری، صندوق نوآوری ریسک‌پذیر، کارخانه نوآوری و ...، همکاری در حمایت‌های مادی و معنوی از واحدها و شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه و قرارگاه و در اختیار قراردادن فضای مناسب جهت استقرار بخش فناوری و نوآوری به قرارگاه در محل دانشگاه جهت تعامل بهتر و پیگیری امور، از دیگر موضوعات مورد توجه در این تفاهم نامه همکاری است.

در پایان این نشست، رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هیات همراه، از امکانات سخت افزاری، علمی و تحقیقاتی واحد علوم تحقیقات بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =