بهترین راهکار مهار بیماری ایدز

رئیس گروه مبارزه با بیماری واگیر و غیر واگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: بهترین عامل برای مهار بیماری ایدز اصلاح شیوه تربیت و زندگی نوجوانان و جوانان است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، حسن خوبان گفت: بیماری ایدز خطری روز افزون برای جوامع بشری است. پژوهش ها و تلاش های همه جانبه جهانی، منطقه ای و ملی منجر به این باور عمومی شده که بهترین عامل برای مهار این بیماری، اصلاح شیوه تربیت و زندگی نوجوانان و جوانان است. زندگی سالم و ایمن، مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی و در نهایت امید به زندگی، سه اصل اساسی در مسیر این اصلاح است.

بیشتر بخوانید:

روایتی از قربانیان کوچک و بی‌گناه ایدز / نگاه تبعیض‌آمیز جامعه به کودکان مبتلا

وی با بیان این مطلب افزود: بیماری «اچ، آی، وی» یک بیماری عفونی است که اغلب مردم آنرا با نام ایدز می شناسند درصورتی که بیماری ایدز تنها مرحله انتهایی «اچ، آی، وی» است که اگر فرد مبتلا به این بیماری به موقع و صحیح تحت مراقبت و درمان قرار گیرد ممکن است تا آخر عمر مرحله ایدز اتفاق نیافتد.

رئیس گروه بیماریهای واگیر و غیر واگیر مرکزبهداشت شهرستان قزوین اذعان کرد: بیماری «اچ، آی، وی» ویروسی است که به محض ورود به بدن فرد شروع به تکثیر کرده و به صورت مستقیم به سیستم ایمنی بدن حمله می کند و به دلیل اینکه اشکال مختلف این ویروس توسط سیستم ایمنی بدن قابل شناسایی نمی باشد خطرناکتر است. و فرد آلوده، به بیماری «اچ، آی، وی» را از فرد دیگری که قبلاً مبتلا شده دریافت میکند و ممکن است ویروس را به دیگران انتقال دهد.

وی افزود این فرآیند رشد ویروس قابل رؤیت نمی باشد و هیچ راهی وجود ندارد تا بتوان با دیدن افراد تشخیص داد که شخصی مبتلا به اچ ای وی است یا خیر، اما با انجام یک آزمایش ساده رایگان و فوری می توان به تشخیص زود رس و فوری این بیماری پی برد،

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1163158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =