سیم فروش: باید برای زنان شرایط کار نیمه وقت و حقوق مطابق مردان را ایجاد کرد

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: باید شرایط کار نیمه وقت و حقوق مطابق مردان را برای زنان ایجاد کرد،چون این اقدام سرمایه گذاری در زمینه خانواده و جمعیت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین کنگره بین المللی طب حکمت بنیان امروز ۲۲ دی در سالن همایش های بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

جماعتی: هدف ایجاد  طب حکمت بنیان در مراکز درمانی است

ناصر سیم فروش، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در این همایش گفت: تمسک به قران و اهل بیت حکمت به دنبال دارد. طب همگن و  توان علمی بانوان برای طبابت در طول تاریخ ثابت شده است،اما در کشورهای عقب نگهداشته شده شاهد مردسالاری در بخش درمان،عدم حمایت کافی جامعه و عدم تحقیق زنان برای یافتن پزشکان متبحر زن و .... از دیگر نارسایی در فعالیت پزشکان زن است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده زنان توانایی بالایی در طبابت داشته و در کنار اداره خانواده همچون مردان در مراکز درمان فعالیت دارند. باید بتوان شرایط اشتغال زنان به شکل نیمه وقت را برای فعالیت ها آنها در خانه و خانواده افزایش داد.

سیم فروش ادامه داد:در ابتدای آموزش به زنان شاهد خلاف طرز تفکر ارجایی و عدم احترام به زنان بودیم اما در جمهوری اسلامی ثابت شد که زنان در رشته زنان و زایمان،چشم پزشکی و جراحی عمومی به شکل ارزنده به فعالیت می پردازند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: باید شرایط کار نیمه وقت و حقوق مطابق مردان را برای زنان ایجاد کرد،چون این اقدام سرمایه گذاری در زمینه خانواده و جمعیت است.

وی افزود: باید در دانشگاه ها زمینه تربیت زنان ایجاد شود. در ابتدای امر دانشجویان پزشکی وارد مراکز درمانی می شوند.در برهه ای از زمان به شکل سالانه ۵هزار پزشک تربیت می شدو این اقدام در انقلاب اسلامی محقق شده است .هم اکنون بیش از ۳۰هزار پزشک زن در کشور داریم. امیدواریم بیمارستانی با مدیریت زنان در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =