آغاز ثبت نام خودرو های وارداتی از شنبه

سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیان خرید خودروهای وارداتی که ثبت‌نام آن از شنبه ۶ اسفند آغاز می‌شود، باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی واریز کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امید قالیباف گفت: ثبت نام از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو از روزهای آینده انجام خواهد شد.

صادرات ۴۵ هزار دستگاه خودرو به روسیه توسط سایپا

او گفت:متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید نصف مبلغ خودرو را در حساب خود داشته باشند، به طوری که ثبت سفارش ۸۵ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت‌های واردکننده انجام خواهد شد.

او می گوید: بر این اساس، ثبت‌نام خودروهای وارداتی از روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز می‌شود و تا یک هفته (پنجشنبه ۱۱ اسفند) ادامه خواهد داشت، این ثبت‌نام طبق اعلام قبلی در سامانه یکپارچه خودرو انجام می‌شود و در بورس کالا نخواهد بود. متقاضیان خرید باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی متقاضیان باشد و این مبلغ به مدت یک هفته بلوکه خواهد شد.

او می گوید: همچنین تاکنون حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار دستگاه خودرو وارداتی ثبت سفارش شده و حدود ۲ هزار دستگاه خودرو نیز وارد کشور شده است و تعدادی خودرو نیز در مسیر ورود به ایران قرار دارد.

قالیباف افزود: خودرو از سامانه انجام خواهد شد یعنی به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد و متقاضی از ۴۸ ماه گذشته تاکنون نباید از بورس و خودروسازهای داخلی، خرید خودرو کرده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =