به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انتشار ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی امروز در شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.
در خصوص انتشار ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی تصمیم گیری شد و بر این اساس ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای خط شش مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خط ۳ مترو در نظر گرفته شد.
تصویب انتشار اوراق سلف موازی خودرو در بورس کالا
فروزنده معاون مالی شهرداری تهران در این باره گفت: اوراق مشارکت که امروز مصوب شد برای سال آینده کارسازی می شود و با توجه به شرایط تورمی هر کاری که امروز انجام بدهیم در بعد سرمایه گذاری به نفع ما و شهر است.
مسئولیت مترویی را برعهده گرفتهایم که به لحاظ قانونی اختیاری نداریم
همچنین در جلسه امروز شورای شهر تهران جعفر تشکری هاشمی گفت: در دهه ۸۰ بنا بر مصوبه دولت مسئولیت و راهاندازی خط متروی هشتگرد به تهران و به شرکت عمران شهرهای جدید داده شد،در سال ۱۳۹۸ بنا به درخواست دولت از شهرداری خواستند که تکمیل این خط را برعهده بگیرند، اما شهردار وقت موافقت نکرد چرا که هم در حوزه شهر تهران نبود و هم سیگنالینگ و پست برق آن تهیه نشده بود؛ اما با فشار دولت شهردار وقت پذیرفت که برای ۹ ماه آن هم به صورت آزمایشی و با پذیرش تمام مسئولیتها توسط شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل این خط را برعهده بگیرد.
وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون سه سال گذشته است و هنوز مترو تهران مدیریت متروی هشتگرد را برعهده دارد و این در حالی است که تنها ۳۰۰ نفر مسافر با یک رام قطار مسافران را جابهجا میکند. ما مسئولیت مترویی را برعهده گرفتهایم که به لحاظ قانونی اختیاری نداریم پس الزام پرسنل مترو به خارج از استان تهران وجاهت قانونی ندارد، بعد از ۹ ماه قرارداد با مترو تهران تمدید نشده و هیچ شخصی مسئولیت عواقب احتمالی را برعهده نگرفته است.
به گفته عضو شورای شهر تهران، لازم است هرچه سریعتر شهرداری با وزارت راه و شهرسازی جلسهای با قید فوریت برگزار کند تا این موضوع تعیین تکلیف شود.
انتهای پیام/
نظر شما